• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Har just dragit igång första månaden med Puregon. Hoppas att det finns några andra här som vill följas åt i sprutträsket med allt vad det innebär, hopp och förtvivlan, biverkningar och frågetecken...

Jag är inne på 3e dagen med 50 ie Puregon. Ska tillbaka till min läkare på fredag för att kolla hur det har utvecklat sig på en vecka. Än så länge känner jag mig mest varm och svettig, väldigt ovanligt för mig..

Någon annan som oxå har dragit igång hormonbehandling nu också??

• Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!
  • Jennie1987

Jag ska börja med puregon på mensdag 3.
    Det blir första gången för mig efter ett antal misslyckade Pergotimekurer.

Just nu äter jag Provera för att få igång en mens (har PCOS).
    Så det ska bli riktigt spännande! :)

Jag ska också ta 50 ie Puregon :)

Lycka till!

• misslinn

När jag kollar runt här på FL verkar det som att många misslyckas med Pergotime... dessutom gör den ju slemhinnan tunnare. Jag har aldrig ätit Pergotime själv, kanske för att jag just hade tum slemhinna när min utredning gjordes. Hoppas att Puregon kommer funka för oss Glad

Vad fort man ändå blir van vid att sticka sig själv med en spruta varje morgon... Fjärde dagen och det går på ren rutin Skrattande.

Någon mer som just fattat greppet om Puregon-pennan? Ska vi följas åt!!?

• FamJ

Hej hoppar gärna in här, sprutar med Menopur istället för Puregon, men det funkar ju på samma sätt så =)

• misslinn

Välkommen hit FamJ! Jag såg på din profil att du testat Puregon tidigare. Jag läste nån tråd om hur dessa preparat skiljer sig åt. Nåt med att Puregon var syntetiskt framställt medan Menopur inte var det.

Upplever du någon skillnad i biverkningar, om du har haft några sådana?

• misslinn

Kan man få ägglossning under pågående Puregon-behandling? Eller måste det till att man tar ÄL-sprutan?

Tycker det precis känns som ÄL nu... Värk i regionen. Den typen av sekret osv. Man vill ju inte missa sitt "fönster". Imorgon ska jag iofs på VUL så vi får väl se....

• Saufi

Jag är gärna med jag här oxå=) Jag har pcos och har en dotter som kommit till efter pergotimebehandling. nu när vi ville ha ett syskon så funkade inte det så Puregon-penna blev nästa steg. Äter just nu primolut-nor för att framställa mens och ska börja med puregon 75IE på mensdag 2. Kul att vi är några som kan följas och stötta varandra!

• Jennie1987
    Saufi skrev 2010-11-04 16:56:43 följande:
    Hur går det för er?
    Väntar fortfarande på att mensen ska komma, så jag kan börja med sprutan! Läängtar!!
    Tar sista Proveran på söndag, så hoppas jag att den kommer snart :)

Hur går det för dig?
  • Saufi
    Jennie1987 skrev 2010-11-04 17:50:57 följande:
    Väntar fortfarande på att mensen ska komma, så jag kan börja med sprutan! Läängtar!!
    Tar sista Proveran på söndag, så hoppas jag att den kommer snart :)

Hur går det för dig?
    Veckan går såååå långsamt när man väntar på något...jag har 6 tablettdagar kvar...sen puregon! Konstigt det där att man längtar efter sin mens, inte direkt vad "medel -kvinnan" gör=) Upptäckte just att du ju skriver den blogg som jag läst ett bra tag, inspirerande!
  • misslinn

Kul med fler i tråden!

Jag har nu tagit 6 sprutor, imorgon VUL igen och dags att se om nåt är på G. Känns så iaf, för jag har haft ordentligt ont i äggledarna, svårt att sova igår natt. Hoppas allt ser bra ut...

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!