• Thotis90

Bröstförstoring. Vilka implantat är bäst och när bör man genomgå en operation?

Efter många om och men har jag bestämt mig för att jag vill genomgå en bröstförstoring. Eftersom jag inte känner någon som har opererat sig vänder jag mig hit för att få svar på mina frågor. Detta är någonting som jag anser att jag inte kan få svar genom att googla fakta på internet, utan jag vill höra om egna erfarenheter.

Min första fråga lyder såhär:

- Vilka implantat ska man välja? Just nu har jag 75B och vill ha en D-kupa. Jag är 165cm och väger 55kg. Jag har läst om de olika ingreppen och överväger att lägga snittet i armhålan om kirurgen/läkaren går med på det.

Förstoring geléhallonimplantat (beroende på typ av implantat)
    Förstoring med Allergan-implantat (Style 410, 510, Inspira)
    Förstoring med Mentor-implantat   
    Förstoring med Silimed-implantat   
    Förstoring med koksaltimplantat 

- Vilken klinik ska man vända sig till? Jag bor i Västerås, men känner att jag vill operera mig i Stockholm och har funderat på Akademikliniken. Finns det någon som har opererat sig där och fått ett bra resultat? Ovan kan Ni se de olika implantaten på Akademikliniken.

- Hur blev brösten efter att Ni fått barn? Jag är 20 år och har ännu inte fått några barn. Till en början har jag funderat på om jag inte ska vänta med en eventuell operation tills jag har fått barn eftersom brösten kan ändras, men jag har inte riktigt bestämt mig. Hur blev era bröst efter att ni fått barn? (fråga till er som opererade er innan ni blev gravida med första barnet).

• Svar på tråden Bröstförstoring. Vilka implantat är bäst och när bör man genomgå en operation?
  • thomas59

Tror du din nästa kille vill ha plast att klämma på istället för tuttar

• Thotis90
    thomas59 skrev 2010-11-01 12:51:12 följande:
    Tror du din nästa kille vill ha plast att klämma på istället för tuttar
    Jag tycker inte att jag har mycket till bröst, vilket är anledningen till att jag vill operera mig. Har haft samma kupa sen jag var ca 13 år, vilket har gjort att jag känt mig som en karl i flera år och skäms över mig själv när jag ser hur fina alla mina klasskamrater och kompisar blivit med åren.

Antar att du föredrar små och äkta än stora och fake.
  • Anonym

Om jag hade vart dig så hade jag väntat tills efter du fått barn om du ska ha en D-kupa.
    När mjölken rinner till i bröstena så blir dom ännu större. och de gör ONT när mjölk och sånt rinner till och dom blir hårda och väldigt spända!

Och den storleken kommer du får ryggproblem med om du inte tränat rygg osv innan!
    min syster är 163 och väger 55 och har stor c-kupa (koksaltlösning) hon vill ha större men innan de så måste hon träna ryggen för hennes rygg klara knappt dom hon har!

Så tänk till en extra gång om storlek och innan du skaffar barn. Bröst förändras så enkelt är det efter man får barn. oavsett bröstförstoring eller inte

• thomas59

Det sitter en kille på bilden bredvid dig. Vill han hällre ha plast. Det vill väl ingen.

Lägg bomull i BH:n om killen ändå är nöjd. Och tänk va trist med trasiga plastpåsar om 20 år

• ÅzaLu

vart bor du?? tänkte på vilken klinik du ska vända dig till.... man kan få en rådgivning på en klinik kostar oftast 500 kr då pratar man igenom allt o även om vilken storlek som skulle kunna vara lämplig för en.. samt  vad för implantat man ska ha..

• Thotis90
    thomas59 skrev 2010-11-01 12:58:17 följande:

Det sitter en kille på bilden bredvid dig. Vill han hällre ha plast. Det vill väl ingen.

Lägg bomull i BH:n om killen ändå är nöjd. Och tänk va trist med trasiga plastpåsar om 20 år

Karln säger att han är nöjd med dem, men det vill även jag vara.
  • Thotis90
    ÅzaLu skrev 2010-11-01 13:00:03 följande:
    vart bor du?? tänkte på vilken klinik du ska vända dig till.... man kan få en rådgivning på en klinik kostar oftast 500 kr då pratar man igenom allt o även om vilken storlek som skulle kunna vara lämplig för en.. samt  vad för implantat man ska ha..
    Jag bor i Västerås.
  • ÅzaLu
    Thotis90 skrev 2010-11-01 13:04:31 följande:
    Jag bor i Västerås.
    ok känner inte till några kliniker där uppe.. men som sagt hade hag avrit du hade jag bokat en rådgivning på en klinik...
  • thomas59
    Thotis90 skrev 2010-11-01 13:04:06 följande:
    Karln säger att han är nöjd med dem, men det vill även jag vara.
    Naturligtvis ! Vill man klämma på plastpåsar går man till Konsum
  • Anonym (75DD)

Hej,
    jag gjorde mina på Citadellkliniken i Landskrona.
    Jag gjorde geléhallonimplantat och de anpassade storleken efter mina bröst då jag har olika stora bröst. De gjorde även en förminskning av ena bröstet om i fall att jag vill skaffa fler barn så att de inte blir olika stora igen vid en eventuell graviditet. Eftersom jag fått barn innan behövde jag även göra ett lyft.
    Fick komplikation efteråt då brösten hamnade lite olika högt upp, men de korrigerade allting utan bekostnad och har verkligen följt upp allting till 100%.
    Jag är super nöjd och skulle inte tveka en sekund på att göra om det om jag stod vid samma val igen!
    Passa på att göra det nu innan du får barn.. Sen när du har barn så har man sårt för att otivera ihop alla pengarna

Lycka till!

Svar på tråden Bröstförstoring. Vilka implantat är bäst och när bör man genomgå en operation?