Bröstförstoring. Vilka implantat är bäst och när bör man genomgå en operation?
Efter många om och men har jag bestämt mig för att jag vill genomgå en bröstförstoring. Eftersom jag inte känner någon som har opererat sig vänder jag mig hit för att få svar på mina frågor. Detta är någonting som jag anser att jag inte kan få svar genom att googla fakta på internet, utan jag vill höra om egna erfarenheter.
Min första fråga lyder såhär:
- Vilka implantat ska man välja? Just nu har jag 75B och vill ha en D-kupa. Jag är 165cm och väger 55kg. Jag har läst om de olika ingreppen och överväger att lägga snittet i armhålan om kirurgen/läkaren går med på det.
Förstoring geléhallonimplantat (beroende på typ av implantat)
Förstoring med Allergan-implantat (Style 410, 510, Inspira)
Förstoring med Mentor-implantat
Förstoring med Silimed-implantat
Förstoring med koksaltimplantat
- Vilken klinik ska man vända sig till? Jag bor i Västerås, men känner att jag vill operera mig i Stockholm och har funderat på Akademikliniken. Finns det någon som har opererat sig där och fått ett bra resultat? Ovan kan Ni se de olika implantaten på Akademikliniken.
- Hur blev brösten efter att Ni fått barn? Jag är 20 år och har ännu inte fått några barn. Till en början har jag funderat på om jag inte ska vänta med en eventuell operation tills jag har fått barn eftersom brösten kan ändras, men jag har inte riktigt bestämt mig. Hur blev era bröst efter att ni fått barn? (fråga till er som opererade er innan ni blev gravida med första barnet).