Nej, förstår mycket väl varför många tjejer vill göra snitt. Man ska ha rätt att välja om man vill ha snitt eller inte,
speciellt om man är en liten tjej och barnet är jättestort, kanske att man bara är runt 160cm och ens barn väger närmare 5 kg eller mer.
Läkarna ska också vara noga med att kolla ifall det går, om barnet har stort huvud t ex och ifall en normal förlossning ens är möjlig utan jättestora komplikationer.
Dock så tror jag inte heller kejsarsnitt är smärtfri, man har bara ett sår i magen ihopsydd istället för att ha spruckigt i röven o muttan. Men man kan ha svårt att gå på toa, såret kan spricka upp i magen osv.
Hur en förlossning går är individuellt, oavsett vilket sätt man till slutändan väljer/får.
Har hört om kejsarsnitt som har gått bra, som min kusins mamma, för henne gick det jättebra och hon hade bara det ömt runt såret de tre första veckorna.
Men även om dom som haft komplikationer, som en väninna till mig som sa att såret i magen blev infekterat efter hennes kejsarsnitt.