Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Är du för eller emot dödsstraff?

snorkan skrev 2011-02-21 13:10:26 följande:
    Torteras?......även dessa människor har ju anhöriga, försöka att tänka lite på dom då åtminstone.

Som man bäddar får man ligga.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    snorkan skrev 2011-02-21 13:10:26 följande:
    Torteras?......även dessa människor har ju anhöriga, försöka att tänka lite på dom då åtminstone.

När han jämnade marken i halabcheh. Vem tänkte på familjerna som fick lägga livet till?! Barn som tog upp dockor itron att det var vanliga leksaker men som exploderade i deras händer och deras kroppar som gick i tusen bitar?!

Nej, han kom lätt undan. Han fick gärna torteras till döds för mig. Samma sak med alla andra diktaturer. Khomeini hade jag gärna styckad ibitar om jag fick.

Nej, jag är inte en hemsk människa.
  • I Blackrose I
    Auctoritas skrev 2011-02-21 13:18:09 följande:
    Det blir värre och värre....
    Jag tänker inte be ursäkt för mina åsikter när det gäller dödsstraff. Väl medveten om att visa kommer hysa hatkänslor för mig men det tar jag.
  • I Blackrose I
    snorkan skrev 2011-02-21 13:21:09 följande:
    Skulle du kunna vara den personen som torterade och avrättade honom då?
    Mer än gärna när det gäller Khomeini.
  • I Blackrose I
    snorkan skrev 2011-02-21 13:21:09 följande:
    Skulle du kunna vara den personen som torterade och avrättade honom då?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Halabja

http://en.wikipedia.org/wiki/Halabja

Hade saddam fortfarande varit vid liv så hade jag sett det som en otrolig förolämpligt mot alla som fick lida under hans styre.
  • I Blackrose I
    snorkan skrev 2011-02-21 13:25:29 följande:
    Lätt att sitta hemma vid datan och säga, men jag tror i ärlighetens namn att det kanske inte riktigt skulle vara så lätt och självklart i verkligheten.

Testa mig. Sätt mig i ett rum med några som hyllar Khomeini och Saddam så får du se.
  • I Blackrose I
    Auctoritas skrev 2011-02-21 13:29:48 följande:
    Det var inte dödsstraffrågan som gjorde mig besviken, utan att du drog det steget längre och även började inkludera tortyr i diskussionen. Det är inte ok.
    Sorry att göra dig besviken men det är så jag känner för dessa avskum. Tortyr är inte ok men som jag sa: Som man bäddar får man ligga. Enkelt.
  • I Blackrose I
    snorkan skrev 2011-02-21 13:31:28 följande:
    Ja det han har gjort är sjukt och verkligen jätthemskt....men våld föder våld, och att tortera folk.....om vi skulle börja tortera folk så vet jag inte vart vi är påväg.....inte mot ett civiliserat samhälle iallafall.
    Ja, våld föder våld. Det tycker jag också MEN att få bort dessa människor från jordens yta ser jag bara som en rättviss handling.
  • I Blackrose I
    Ramborg skrev 2011-02-21 13:34:44 följande:
    Spunge, gör de om det om de sitter inlåsta?
    Nu är ju livstiden här i Sverige rena skitsnacket och fängelserna skrattretande. Visst, ta hit Turkiets fängelse hit så kan jag kanske gå med på att ge folk livstid och då ska det banne mig vara LIVSTID.
  • I Blackrose I
    snorkan skrev 2011-02-21 13:36:10 följande:
    Men om man för tillfället hamnar i en sk psykos och råkar göra en hemsk handling......man får vård och "blir normal" igen.....tycker du ändå att personen ska behöva dö pga att den var sjuk just då?
    Förhoppningsviss går man igenom en rättpsykiatrisk test innan man döms.
Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?