Är du för eller emot dödsstraff?
Happyness skrev 2010-11-04 07:35:31 följande:
Begår jag ett brott, t ex jag misshandlar en annan människa. Så ska jag bli dömd till ett fängelsestraff säg 3 år. Sedan kommer jag och påstår att jag led av en depression eller dyl för att få mitt straff sänkt (bli friskförklarad efgter ett år sedan) och det visar sig att så inte är fallet. Dvs att jag är fullt frisk, då ska jag inte ha vård då ska jag in i finkan på en gång och avtjäna mitt straff på ett ganska hårt sätt. INGA BEKVÄMLIGHETER. För hur mår personen jag misshandlade? Skulle det däremot visa sig att jag vore narkotikapåverkad när jag misshandlade denna person så skulle jag först få behandling för mitt missbruk (den tid det tar att bli fri ifrån det) sedan skulle jag få avtjäna mitt straff enligt den straffskala jag blivit dömd till.
Detta är MIN åsikt, tycker inte att man förtjänar att ha det bra när man skadat en annan människa. Aldrig i livet.
Det ÄR ett straff att sitta inne, det hade varit ett straff att sitta inne om man så gjorde det på ett 5 stjärnigt hilton hotel, det är det sånna som du inte fattar. Det finns ingen som mår bra av att sitta inne oavsett vilken relativ lyx det kan finnas, de som hävdar att det var sååå enkelt att sitta av sin tid försöker bara verka coola. Men jag frågar dig igen: Vad är bäst egentligen, att få fångarna att må så dåligt det bara går och VETA att över 90% av dem kommer att vara tillbaka på fängelser igen inom 3 år (vilket kostar skjortan och bara innebär fler offer) eller att få fångarna att må bra och veta att när de kommer ut kommer majoriteten aldrig göra ett brott igen?