• The Luckiest

Kan inte få dottern att ta flaskan,LÄNGRE!

Har en dotter på drygt 5 månader. Vi har från början gett henne utpumpad mjölk på flaska ibland för att det senare inte skulle bli problem när jag ville minska på amningen. Det har gått hur bra som helst redan från början.
    MEN så gav vi henne välling för ett tag sen en kväll för hon verkar inte bli mätt på bara amningen o har börjat amma jätteofta på kvällen/natten.Tyvärr spydde hon jättemkt av den och efter den har hon inte tagit flaskan.
    Jag vet inte vad jag ska göra o har försökt ge henne bröstmjölk på flaskan o vatten osv men hon tar inget alls i den.
    Jag känner att jag vill ge henne något för att hon ska bli mättare samt att jag ska "slippa" amma något mål eller två.
    Hade inte varit hela världen om hon inte ville ta flaska om hon bara hade kunnat tänka sig att äta gröt eller något annat vid ett tillfälle per dag men hon vill inte ha något sådant heller..
    SNÄLLA hjälp mig att få henne att ta flaskan igen!
    Är det någon som varit med om samma, att barnet först gjort det o sen inte men återigen lyckats, isf hur???

• Svar på tråden Kan inte få dottern att ta flaskan,LÄNGRE!
  • Pebbles82

Jag borde inte svara eftersom du inte vill ha det här svaret.... 

Min dotter började strula rejält vid strax efter 3 månader. Först ratade hon ena bröstet och fick då tillägg i flaska, vilket var helt okej. Efter ett tag började hon dock att krångla ännu mer vilket vi då listade ut berodde på att hon hade ont av tänder.
    Enda möjligheten till att få henne att äta var då att gå runt och skumpa på henne för att hon skulle amma/ta flaskan. I samband med det började ju såklart min mjölk att sina och hon blev hungrig alldeles för ofta (var 30:e minut) samtidigt som det tog nästna lika lång tid för att få henne att äta (med gallskrik).

I samma veva började hon vägra flaskan, vilket gjorde att det var ju kaos vid varje matning. Tröttsamt är bara förnamnet och stackarn  lär ju knappast blivit mätt heller.

Vi hittade tyvärr ingen lösning på problemet utan att lägga ner amningen helt. Vår dotter ville helt enkelt inte ha det bästa av båda världar, utan tyckte att vi föräldrar fick ta och bestämma oss.
    För mig blev det att lägga ner amningen eftersom den ändå inte fullföljde sitt jobb.

Hoppas verkligen att ni hittar ett sätt att få in flaskan igen! :)  

• The Luckiest

Modgun:

Modgun skrev 2010-11-02 22:58:31 följande:
    Välling ger man väl inte förens vid sex månader?
    Jag valde att ge henne det istället för ersättning eftersom det bara handlade om några veckor så tänkte jag att det borde vara bättre att ge henne det direkt istället för att börja med något nytt två gånger på en månad.
    Jag ringde BVC o frågade varför vällingen var från 6 månader om det fanns någon mening med det. Och fick till svar att jag lika gärna kunde ge henne välling eftersom hon var 5 månader. Och skillnaden var att ersättningen innehöll lite mer näringsmässigt men jag skulle ju bara byta ut en mål inte sluta amma o då kunde jag lika gärna ta välling....

Ingen som har något råd istället?
  • Modgun
    The Luckiest skrev 2010-11-03 10:53:31 följande:
    Modgun. inte av dig iaf..
    Tänkte på lite fler tips o idéer?
    Spelar det någon roll?
    Du HAR fått ett jättebra råd här ovan. Om du har fler fudneringar så varflr inte vända sig till bvc.?
  • Modgun

Men gör inte det då.
    Om du har frågor kring det så är det ganska enkelt att fråga amningshjälpen.

Svar på tråden Kan inte få dottern att ta flaskan,LÄNGRE!