• inyourface

En pedofil bor i ert område...

Tråden ligger under "allmänt" för jag kunde inte hitta en passande. Ni som är duktiga ni kan flytta. :)

Detta är en fiktiv fråga, inget som hänt mig eller någon jag känner på riktigt.

Here it goes:
    Ponera att ni bor i ett relativt stort område. En dag får ni reda på att det bor en pedofil i ert område, men som aldrig gjort något mot ett barn, och som försöker bli frisk. (hitta inte på egna saker nu, eller skriv "men hur vet man att han inte gjort något,för det vet vi helt enkelt, enligt min fråga.) Ni ser mannen ute när ni gör era vardagliga saker, hämtar barnen, handlar mat osv. Han vinkar och ler. Hur hade ni reagerat?

För min egen del så anser jag att om man aldrig gjort något, fast att man vill, så är man fortfarande oskyldig, och förtjänas att behandlas som en människa. Nu menar jag då de pedofiler som verkligen försöker självmant, att bli söka hjälp och bli friska. Inte de pedofiler som är på väg att göra något, eller som blivit tvingade till behandling.  Jag anser inte mig själv ha rätten att dömma någon som inte gjort något, så jag hade hälsat. Kommentarer som "jävla pedofil älskare" osv, besvaras ej, så gör er inget besvär.

The truth hurts, the lie's worse
  • Svar på tråden En pedofil bor i ert område...
  • grind
    Mariohn skrev 2010-11-02 22:05:43 följande:
    Oj...Vem har sagt att det bodde barnfamiljer där när han flyttade in? Menar du att han pga sin sjukdom ska flytta varje gång någon med barn flyttar till det område han bor på? Det är inte praktiskt genomförbart. Så enkelt är det inte att flytta runt. Huvudsaken här är att mannen inte gjort någon illa och inte vill göra det. Han är inte kriminell. Han är sjuk. Han har sjukdomsinsikt. Han vill ha hjälp. Han har rätt att leva i samhället och ska inte straffas för att han är sjuk. Man ska straffas när man begår brott. Inte för att man är sjuk. 
    Straffas av staten när man begått brott ja. Av människor straffas man när man betett sig illa.

Pedofiler ska inte bo bland barnfamiljer. Om han ändå hamnar i kontakt med barnfamiljer ska han absolut inte ta någon kontakt som TS beskriver. Det är brist på respekt och ett allvarligt hot mot barnens säkerhet.

Jag struntar fullständigt om pedofilen känner sig illa till mods när jag ser till att vända alla grannar emot honom. Det är snarare bra eftersom det ökar chanserna att han flyttar.

Ingen vettig förälder har pedofiler springandes runt benen på barnen. Skulle det hända något med barnen skulle varken du eller barnen någonsin kunna förlåta dig.
  • Lavish
    grind skrev 2010-11-02 22:16:04 följande:
    Straffas av staten när man begått brott ja. Av människor straffas man när man betett sig illa.

Pedofiler ska inte bo bland barnfamiljer. Om han ändå hamnar i kontakt med barnfamiljer ska han absolut inte ta någon kontakt som TS beskriver. Det är brist på respekt och ett allvarligt hot mot barnens säkerhet.

Jag struntar fullständigt om pedofilen känner sig illa till mods när jag ser till att vända alla grannar emot honom. Det är snarare bra eftersom det ökar chanserna att han flyttar.

Ingen vettig förälder har pedofiler springandes runt benen på barnen. Skulle det hända något med barnen skulle varken du eller barnen någonsin kunna förlåta dig.
    Fast hur har pedofilen betett sig "illa" om han inte på något sätt har agerat på sin läggning?
  • Mariohn
    grind skrev 2010-11-02 22:16:04 följande:

Du verkar inte förstå. Han har inte gjort sig skyldig till någonting. HAn vill bli frisk och få hjälp. Han säger hej. Att få människor att hata honom skulle förmodligen snarare leda till att han ger upp kampen mot sin sjukdom och skiter i att kämpa mot den eftersom människor ändå behandlar honom illa. Men något säger mig att du inte studerat beteendevetenskap och psykologi på någon högre nivå. Han har rätt att behandlas som en människa så länge han inte har begått något brott. Jag säger inte att man måste hälsa eller bjuda honom på fest. Men att aktivt vara elak mot någon för att denne är sjuk...det är ett tecken på att man inte är särskilt frisk själv. 
  • grind
    Lavish skrev 2010-11-02 22:20:00 följande:
    Fast hur har pedofilen betett sig "illa" om han inte på något sätt har agerat på sin läggning?
    Han beter sig illa bara genom att vara i närheten av barn eftersom han inte kan veta vad det får för konsekvenser. Såg en dokumentär om en pedofil som försökte bli frisk. Han sa att han inte kunde garantera att han inte skulle göra något om han hamnade i närheten. 

I helvete heller att jag skulle behandla en sådan människa väl i närheten av mina barn.  

Ja, det är synd om honom att han är pedofil men han ska ta konsekvenserna av det och bosätta sig och hålla sig så långt borta från barn som det bara är möjligt. 
  • grind
    Mariohn skrev 2010-11-02 22:22:36 följande:
    Du verkar inte förstå. Han har inte gjort sig skyldig till någonting. HAn vill bli frisk och få hjälp. Han säger hej. Att få människor att hata honom skulle förmodligen snarare leda till att han ger upp kampen mot sin sjukdom och skiter i att kämpa mot den eftersom människor ändå behandlar honom illa. Men något säger mig att du inte studerat beteendevetenskap och psykologi på någon högre nivå. Han har rätt att behandlas som en människa så länge han inte har begått något brott. Jag säger inte att man måste hälsa eller bjuda honom på fest. Men att aktivt vara elak mot någon för att denne är sjuk...det är ett tecken på att man inte är särskilt frisk själv. 
    Jag tycker att de föräldrar som låter sina barn vara i närheten av pedofiler är sjuka i huvudet.

Om han gjort något är ointressant. Barnens säkerhet går före.
  • Mariohn
    grind skrev 2010-11-02 22:24:01 följande:
    Han beter sig illa bara genom att vara i närheten av barn eftersom han inte kan veta vad det får för konsekvenser. Såg en dokumentär om en pedofil som försökte bli frisk. Han sa att han inte kunde garantera att han inte skulle göra något om han hamnade i närheten. 

I helvete heller att jag skulle behandla en sådan människa väl i närheten av mina barn.  

Ja, det är synd om honom att han är pedofil men han ska ta konsekvenserna av det och bosätta sig och hålla sig så långt borta från barn som det bara är möjligt. 
    Du har sett EN människa som var på ett visst sätt och på det bygger du din uppfattning. En pedofil kan vara en jävligt bra människa. Du kan vara pedofil, medveten och äcklad av din egen läggning och fullt kapabel att styra den. De flesta svenskar har sexfantasier som de aldrig någonsin lever ut. Visste du att en väldigt vanlig sexfantasi bland kvinnor är att bli våldtagen av en eller flera främlingar? Det är en fantasi de inte EGENTLIGEN vill leva ut utan som utspelar sig i deras huvud när de tillfredställer sig själva eller rollspelar med sin partner. Att man har en läggning eller fantasi gör absolut inte att man är en förvirrad varelse som inte kan styra sina handlingar. Att du inte förstår det säger en hel del om dig. 
  • Mariohn
    grind skrev 2010-11-02 22:27:40 följande:
    Jag tycker att de föräldrar som låter sina barn vara i närheten av pedofiler är sjuka i huvudet.

Om han gjort något är ointressant. Barnens säkerhet går före.
    Jag är inte sjuk i huvudet alls. Tvärtom. Jag är välutbildad och lär mitt barn att alla människor förtjänar att behandlas med respekt. Respekt innebär inte att man måste umgås med eller gilla någon. Det innebär att man inte beter sig illa mot folk bara för att man tycker något illa om dem. 
  • Anonym

Vet inte vad jag skulle gjort. Kanske sagt hej tillbaka men inte stannat och prata. Han har ju inte gjort något och han vill försöka bli frisk.
    Men däremot vet jag en som är dömd pedofil, honom skulle jag aldrig prata med. Denna bekant frågade till och med MIN pappa om han brukade vara med och tvätta mig i duschen?!? som han brukade göra på sin dotter! Helt sjukt, vi var snart tonåringar. han åkte ut med huvudet före kan jag säga. Vet inte så mycket vad som hänt, bara att han blev dömd. denna tjej berättade nog i skolan för personal vad som hänt och sen var karusellen igång. Vad jag vet så har ingen här kontakt med honom, ingen vill prata med honom. Han har inga vänner kvar alls här.

• inyourface
    grind skrev 2010-11-02 21:54:14 följande:
    Alla föräldrar har ett ansvar att skydda sina barn. Barnens säkerhet går före att behandla pedofiler väl. Tror du själv att dina barn skulle förlåtit dig om de som vuxna fått veta att du bjudit in en pedofil i familjen? Sexuellt övergrepp är ett säkert sätt att förstöra ett barns liv.

Pedofiler ska inte bo bland barnfamiljer över huvud taget.
    Förlåt, men du har visst inte ens läst inläggen ordentligt, jag har faktiskt inte skrivit jnågonstans att jag skulle  "bjuda in en pedofil i familjen" så jag tycker faktiskt att du ska ta och lugna dit lite. Och sen för den delen så har jag själv blivit sexuellt utnyttjad när jag var liten så jag vet mycket väl att det kan förstöra barns liv. Läs om min ts istället så ska det nog bli rätt för dig lille vän.

Frågan var INTE huruvida ni skulle bjuda hem honom på middag eller låta era barn leka med honom. Så lägg ner. Frågan var om ni hade hälsat på honom på stan. Det är inte samma sak. Och förstår du inte skillnaden så har jag inte mer att säga.
    The truth hurts, the lie's worse
  • Spanjoren

Det bor antagligen flera pedofiler, våldtäktsmän och mördare i mitt, och ditt, område, bara att vi inte vet om det. Skulle man förändra sitt beteende för att man råkar känna till ett fall?

Jag undrar vad Ts vill här. Läsa smaskig våldsporr?

C´est la vie pero no se la toque
Svar på tråden En pedofil bor i ert område...