• Anonym

Kär, men killen är medlem i bandidos.

Ja nu har man gjort ett stooort misstag,
    Gått och kärat ner mig i en underbar kille.
    Snygg och helt fantastiskt underbar.
    Igår kläckte han ur sig att han nyss har blivit medlem i bandidos.
    Jag vill inte bli inblandad i sån skit då jag har ett barn på 2 år.
    Men han är ju så jävla snäll och underbar mot h*n och mot mig.
    Men när han sa de så fick jag en klump i magen, vill verkligen inte leva i rädsla att nått ska hända.

Så hur kan man avsluta detta snyggt?

Eller ska jag ge det en chans?
    Gud så förrvirad jag är! 

• Svar på tråden Kär, men killen är medlem i bandidos.
  • Anonym (Hahaha!)
    MiaP1 skrev 2010-11-10 09:34:49 följande:
    dom statliga organ som har till uppgift att granska brottslighet i Sverige (BRÅ och KUT) hävdar att MC-gäng, dvs MC-gäng är inte kriminella organisationer..."Familjen Cooper" har gått på propagandan som polisen driver via svensk massmedia...Och KKK är en politisk organisation, det är inte Bandidos...KKK är också en rasistisk organisation, det är inte Bandidos...Du fortsätter oförtrutet att snacka skit "familjen Cooper"
    Varför försvarar du organiserad kriminalitet?

Följande fakta kommer ifrån Wikipedia, inte Aftonbladet.

Bandidos MC
    är en internationell kriminell motorcykelklubb som grundades i Texas 1966. Bandidos slogan är: "We are the people your parents warned you about" ("Vi är personerna era föräldrar varnade er för"). Klubbens färger är Red and Gold ("Rött och Guld"). Klubbens färger misstolkas ofta till rött och gult.

I Sverige etablerades Bandidos när Helsingborgsklubben Morbids MC 1994 utsågs till så kallat hangaround chapter till Bandidos, och sedan blev fullvärdig avdelning 1995. Denna anslutning bidrog till att utlösa det nordiska MC-kriget. Idag finns klubben etablerad i Karlstad, Helsingborg, Halmstad, Göteborg, Stockholm,Västerås, Örebro, Borås, Säffle och Borlänge. De förefaller även vara på väg att etablera sig i Söderhamn.[2] Avdelningen Nomads, som inte är knuten till någon speciell ort, anses ha högst status av de svenska avdelningarna.[3]

Bandidos Europapresident, danske Jim Tinndahn, är också bosatt i Sverige.[4]

Bandidos medlemmar har varit inblandade i otaliga brutala våldsdåd. Ofta utförs det kriminella grovjobbet av supporterklubben X-team.[5] I Sverige pågick mellan 1994 och 1997 ett fullt krig mellan Bandidos och ärkefienden Hells Angels, med många dödsoffer som följd, bland annat Bandidos president i Sverige, Michael Ljunggren, som dödades 17 juli 1995.

De kriminella motorcykelklubbarna är i allmänhet mycket välorganiserade och lojaliteten mot klubben är mycket stor. Att inte "tjalla" på en kamrat i klubben anses vara en hederssak och kan i fall det ändå skulle inträffa få mycket allvarliga konsekvenser såsom hot, misshandel eller mord. Den som är medlem i ett kriminellt MC-gäng förväntas låta klubbens intressen gå före de egna. Att bära klubbens tatuering och skinnväst med klubbmärket är en självklarhet.

Den som lämnar klubben måste ta bort sin tatuering, vilket i vissa fall sker med våld. Att lämna en klubb brukar vara svårt, ofta omöjligt, då ett medlemskap ibland anses vara livet ut. Att lämna en klubb i "bad standing" kan få allvarliga konsekvenser. De flesta MC-klubbar ser sig som brödraskap, inte kriminella organisationer. I varje fall är det den bilden man vill sprida utåt.

Den starka sammanhållningen gör det svårt för polisen att undersöka klubbarnas verksamhet. De håller ihop mot alla fiender och tvekar inte att bruka våld. Däremot kan de vara mycket vänliga och generösa mot dem som inte vill dem något illa. Detta som en strategi för att vinna allmänhetens förtroende. Som till exempel kan "motorintresserad ungdom" få låna deras garage och verktyg när deras motorfordon behöver repareras.

De kriminella motorcykelklubbarna brukar vara organiserade i nätverk, ofta världsomspännande som till exempel Hells Angels. Dock är varje klubb självständig. Varje klubb har en president som väljs av de andra medlemmarna. Medlemmarna väljs in personligen i klubben av de befintliga medlemmarna. Endast män kan vara medlemmar. Kvinnorna förväntas vara lojala sina män och stödja dem i deras verksamhet. Det brukar dessutom enbart vara tillåtet att köra motorcyklar av märket Harley-Davidson.

För att bli medlem krävs att man först blir "supporter" en så kallad hangaround. Därefter kan man bli provmedlem, så kallad prospect innan man slutligen eventuellt blir invald som permanent medlem. Det hela går således ut på att förtjäna de andras respekt och beundran, oftast genom att begå olika brott. Ofta är det så att hangarounds och prospects får göra "grovjobbet" och ta på sig skulden i fall något går snett, samtidigt som medlemmarna "kammar hem vinsten" och går fria.

Ibland förekommer det att hela klubbar kan vara hangarounds och prospects till en annan klubb till exempel Bandidos och då kan hela klubben tas upp som medlem i nätverket samtidigt. Detta är brukligt då man vill etablera sig på en ort där man saknar representation.

I fall någon medlem skulle hamna i fängelse eller dö förväntas de andra medlemmarna samla in pengar till dennes familj. Om någon medlem skulle dö förväntas det ibland att alla medlemmar i hela världen, om det är en världsomspännande organisation, som har möjlighet, att komma på dennes begravning.

Hells Angels Motorcycle Club (HAMC), mer kända som enbart Hells Angels, är en MC-klubb som startades i USA efter andra världskriget och som idag finns spridd över hela världen. Gemensamt för medlemmarna är intresset för motorcyklar av märket Harley-Davidson, och en alternativ livsstil. Föreningen förekommer i en rad olika kriminella sammanhang såsom utpressning, narkotikahandel samt beskyddarverksamhet, och det är vanligt att medlemmarna är kriminellt belastade - även i Sverige är majoriteten av medlemmarna straffade för brott.[1] Medlemmarna bär ofta västar med klubbens logotyp samt sin hemklubbs "färger" eller logotyp.

Antar att du inte läser detta utan väljer att blunda... Men oavsett finns det fakta och detta är en del av faktan som säger att det finns kriminella MC gäng, Bandidos och HA är två av dem.
  • Anonym

Asså TS... Bara för att han är med i bandidos betyder inte att han håller på med olagligheter osv..

Det sägs ju att dom bara håller på med skit dittan o dattan.. Och att dom riskerar att komma i stora krig med HA varje dag osv...

Min farbror är med i bandidos och han är den snällaste människan på jorden... Han älskar sin familj och skulle aldrig utsätta dom för fara.. Bandidos är trevliga människor... Bråkar man inte med dom så bråkar dom inte med någon..
    Så att dom skulle va farliga och hålla på med olagligheter stämmer inte...
    Precis som vanliga människor kan göra olagligheter så kan folk som är med i gäng göra det... men banbidos symboliserar inte brottslighet..

Så är du kär i denna människan så ska du självklart bli lycklig med denna människan!

plus att vi har en ingift i släkten som är med i HA inte fan krigar min farbror och han.

Det går inte att hålla på med polisutredningar osv...
    Det blir ALLTID så.. är det en medlem i ett gäng som gör något... så får hela gänget skiten..
    Så att påstå att det är ett kriminelt gäng i sig stämmer verkligen inte..
    FINNS MÅNGA hederliga medlemar där..

Och att sen gemföra dom från dom startade och nu det går inte..... så människor ge upp..

Om ni har så mycket emot dom ring då upp dom och berätta det istället!

Absolut inget fel på bandidos..!! Ska jag  va ärlig så BEHÖVER vi bandidos!!
    Fan det enda hoppet vi har mot alla utländska maffior som establerat sig i sverige nu...
    Tack vare Bandidos och HA vi endå har lite pli på dessa maffior.. som faktiskt existerar i sverige..

• TheCoopers

Tingsrätten häktade på fredagen tre misstänkta för grov misshandel och utpressningsförsök i den klubblokal i Norra Åsum som Bandidos MC hyr av kommunen.

I sommar har ytterligare ett gäng gjort sig synligt i Kristianstadstrakten. 
    Red & White Crew, som är en supportergrupp till Hells Angels MC, hade midsommarfest i ett hus i Oppmannatrakten och gänget markerar sin närvaro med en stor skylt

-------------------

Utpressning mot oskyldiga är ett av de brott som ökat kraftigt när de kriminella ligorna fått växa över landet. 36-årige Jonas, hans fru och fyra barn tillhör offren. Efter att Jonas skjutits i benen när han låg och sov har familjen gått under jorden.

http://svt.se/2.139756/1.2154923/polis_om_mc-gangen_multinationella_foretag_i_brott

I'm the me I choose to be ...
  • Anonym (LUV)
    Anonym skrev 2010-11-10 10:03:02 följande:
    Asså TS... Bara för att han är med i bandidos betyder inte att han håller på med olagligheter osv..

Så är du kär i denna människan så ska du självklart bli lycklig med denna människan!

Absolut inget fel på bandidos..!! Ska jag  va ärlig så BEHÖVER vi bandidos!!
    Fan det enda hoppet vi har mot alla utländska maffior som establerat sig i sverige nu...
    Tack vare Bandidos och HA vi endå har lite pli på dessa maffior.. som faktiskt existerar i sverige..
    För egen del tackar jag för rådet om kärlek även om jag inte startat tråden. <3
  • Anonym
    MiaP1 skrev 2010-11-10 14:37:11 följande:
    Vad är det du försöker bevisa? Att bara för att polisen gör fel är HA/Bandidos änglar?
    Jag tycker det fungerar dåligt. Det är inte polisen som säger åt gängen att misshandla folk och köra med beskyddarverksamhet.
  • elovesj

FamiljenCooper, Bra saker du skriver!  Hejja dig! Och jag beundrar att du orkar bemöta de andra inläggen! Jag orkar inte ge mig in i debatten här =), men jag läser och hejjar!

• Majki01

FANNNNNNNNNNNNNN va löjliga ni är och ni ska vara vuxna? fy fan...

Bandidos medlemar?? är för fan människor som alla andra..

Bara för att några är kriminella är inte alla det....
    Finns underbara människor där precis som det finns över allt.
    I byn där jag bor finns det små gäng på barn på 12-15 år kallar sig by gangstrar det dom är är att sitta i bussakuren och tjuvröka.. 2 av dom har jag själv tagit för snatteri.. och det är kriminellt att snatta ska jag då kalla dessa småbarn i detta lilla tuffa gäng för kriminella?
    ..

Precis så håller ni på nu... väx upp och visa att ni är vuxna för fan..

TS kärleken är viktig i livet! Är du kär i denna killen ska du självklart satsa på han!
    Och är han kär i dig så skulle han aldrig låta det hända något mot dig och ditt/dina barn..

Alla människor förtjänar en chans! Vare sig dom är kriminella eller inte!

Talar av erfarnhet... Min pappa va inte den hederligaste.. Han va med i gäng.. gäng värre än dessa vi pratar om nu..

Men inte fan skulle han någonsin låta det hända någon i hans familj något..
    .
    Satsa TS! Va inte rädd!

• Majki01

Och för er som är lite tröga jag skrev min pappa VA inte den hederligaste... inte ÄR..
    Han gick bort 2002 och inte pga någon gängkriminalitet.

• TheCoopers
    Skålelovesj skrev 2010-11-10 14:55:30 följande:
    FamiljenCooper, Bra saker du skriver!  Hejja dig! Och jag beundrar att du orkar bemöta de andra inläggen! Jag orkar inte ge mig in i debatten här =), men jag läser och hejjar!
    tack för stödet !
  • TheCoopers
    Majki01 skrev 2010-11-10 15:33:43 följande:
    FANNNNNNNNNNNNNN va löjliga ni är och ni ska vara vuxna? fy fan...

Bandidos medlemar?? är för fan människor som alla andra..

Bara för att några är kriminella är inte alla det....
    Finns underbara människor där precis som det finns över allt.
    I byn där jag bor finns det små gäng på barn på 12-15 år kallar sig by gangstrar det dom är är att sitta i bussakuren och tjuvröka.. 2 av dom har jag själv tagit för snatteri.. och det är kriminellt att snatta ska jag då kalla dessa småbarn i detta lilla tuffa gäng för kriminella?
    ..

Precis så håller ni på nu... väx upp och visa att ni är vuxna för fan..

TS kärleken är viktig i livet! Är du kär i denna killen ska du självklart satsa på han!
    Och är han kär i dig så skulle han aldrig låta det hända något mot dig och ditt/dina barn..

Alla människor förtjänar en chans! Vare sig dom är kriminella eller inte!

Talar av erfarnhet... Min pappa va inte den hederligaste.. Han va med i gäng.. gäng värre än dessa vi pratar om nu..

Men inte fan skulle han någonsin låta det hända någon i hans familj något..
    .
    Satsa TS! Va inte rädd!
    Klart att de är människor som alla andra . Men jag tycker att om man kan välja så borde man rimligen välja människor som INTE är involverade i gäng . För även om partnern aldrig skulle göra en illa så finns det med all säkerhet en och annan " fiende" som skulle se barnen och familjen som ett ypperligt tillfälle för utpressning osv .
    När man är förälder har man ett ansvar mot sina barn ... då går det inte att bara välja någon efter hjärtat .. man måste använda hjärnan också .

Beklagar din pappas bortgång !
Svar på tråden Kär, men killen är medlem i bandidos.