Anonym skrev 2010-11-03 23:56:14 följande:
Ett gott råd till din man är ju att han ska lära sig att gå ner till hennes nivå, lyssna på henne och prata fram lösningar. Min dotter gör inte som min sambo säger för att han kör med hot och ilska, men mig lyssnar hon på därför att jag alltid varit konsekvent, och juste. Jag går alltid till roten med hennes krav och visar att jag lyssnar. Då känner hon sig inte överkörd eller inträngd i ett hörn. Även om hon inte får som hon vill känner hon sig respekterad. Det är bra att ha en mer genomtänkt uppfostringsstil som utgår från barnets aktuella mognad och fortsätta följa barnets utveckling. Då får man mer auktoritet med åren än om man skriker och gormar och hotar.
Tack! Min dotter lyssnar också på mig och när min man försöker uppfostra på sitt sätt blir min dotter bara mer rasande. Men jag tål inte att han hotar och skriker. Jag mår dåligt av det och min dotter ännu sämre kan jag tänka mig då hon säkert tror allt han hotar med. Här i huset ska det slutas med hotelser. Om jag hör en hotelse till som är riktat mot min dotter så blir det hett om öronen...