• Kiau

Goboken

Har just gått med i Goboken eftersom det var ett bra erbjudande om gratis böcker. Böckerna kom idag och verkar bra men jag vet ändå inte om jag ska fortsätta vara medlem där. Min dotter är snart tre månader. Vad har ni andra för erfarenheter av Goboken?

• Svar på tråden Goboken
  • Sannah

Har varit helnöjd med Góboken ända från start!
    Jag har både ringt och mailat dem och alltid fått svar.
    Min son gillar deras böcker och det är huvudsaken.
    Vill man inte ha nästkommande bok, så är det ju bara att avbeställa....

• Elisa

Jag är helnöjd med Goboken och så även Angelica. Vi gick med alldeles nyligen och fick startpaketet med en bok med diverse olika djur som man kan peka på och så låter de dessutom! Den gillar verkligen Angelica När vi fick startpaketet fick hon även en pekbok formad som en anka och en pekbok formad som en gris, som hon skrattade när hon fick de böckerna. De är favoriter numer och följer med precis överallt.
    För mig är det smidigt att beställa de böcker vi gillar, samt att få dem hemsända till dörren och till mycket bra priser dessutom. De håller för det mesta. Sist men inte minst så är böckerna gjorda på ett sätt som tilltalar barnen. Angelica gillar dem och det är huvudsaken för oss.

• skidan

JsN: Kommer ihåg den där tråden men jag hade redan beställt ett startpaket direkt när vi kom hem från bb iprincip. Min dotter är nu 7mån och har inte fått de där böckerna som tråden handlade om.

Mammagbg: Harriet är min dotters favorit

• Isorfidien

Vi gick med när sonen var liten men gick ur ganska omgående eftersom det enda vi fick var typ olika brickor man fäste på spjälsängen och knappt någon bok alls i paketen.

Inom ett år ringde de upp igen och undrade om vi ville vara med och vi hoppades på bättre böcker och gick med igen.

Det visade sig snart att sonen som var strax över 2 år enbart fick deras tygböcker och hans kusin (2 månader yngre fast född i nästa år) fick fina riktiga böcker och då gav vi upp igen. Jag kontaktade dem och frågade varför det var så olika med två barn som det enbart skiljer 7 veckor mellan men det kunde de inte ge någon förklaring på.

Idag köper vi mycket böcker på ett antikvariat istället och får tag i gamla klassiska sagoböcker som vi föräldrar hade som barn och det är nostalgi det!

• jennie1977

Vi har varit med i goboken i 1 år nu...det har varit bra grejjor, men lite väl dyrt...vi använder ungefär hälften av sakerna, resten ligger i en korg och sammlar damm. Men det positiva överväger....

• Louise med Amina 030328

Vi är med i Go´boken och tycker att det är jättebra!! Det kommer roliga grejor som Amina tycker att är kul!! I alla fall en stund...
    Kram

• eccobell

Gick ur goboken idag eftersom jag anser att böckerna är fullständigt värdelösa. Anton vill inte ens hålla i dom. Det enda som har varit bra är harriet-sockorna. Dom är jättegoda att tugga på.

• tomtan

vi är med ännu..skoj med nya leksaker varje månad ju.

• Meli

Båda jag och Anton är nöjda, vi har varit med sen han var nyfödd (Blev värvad så snart vi kom hem)

• Monalisan

seb ville aldirg kolla i dem. tyckte att det va typ samma grejer varje månad

• Monsa

Ronja har lekt jättelänge med sina, var inte längesen jag plockade undan lite av det och hon är nu 2,5, blev medlem när hon var några månader gammal.
    Jättebra tycker jag!

• gbgumman

Som bibliotekarie och förskollärare vill jag inte rekommendera deras böcker. Tycker de är trista och de stimulerar inte barnens fantasi. Jag kan dock vara lite förstörd av propaganda jag hört och läst under mina utbildningar. Men jag vill inte att mitt barn ska läsa dessa böcker. Han ska få höra de riktiga versionerna av tex. Snövit. När han är mogen för den.

Tips på bra böcker är

Vilda bebin
    Knacka på
    Alfons böckerna
    Grodan böckerna

Dessa tar upp viktiga aspekter på livet som även mycket små barn kan förstå och bearbeta. De är dessutom mycket roliga.

Men mina åsikter ändrar naturligtvis inte era barns lyckliga stunder med de böcker ni valt till dem

• sirap98

Har oxå precis gått ur goboken, tyckte man bara fick massa tygböcker och de var inte min son så intresserad av.. Däremot saknar jag de små böckerna som man kunde beställa extra de var ju de vanliga med hans och greta och alla de andra klassikerna, frågade om jag fick köpa loss dem men det fick man ju inte de finns 32st och jag har 10, har ju ingen lust att va med i 22 mån till bara för en bok som kostar 29kr synd e det iaf..

• skidan

Tycker att Goboken är jättebra. Amelie älskar alla böcker, kanske hon ska bli biblotekarie när hon blir stor Jag har inga principer alls för vilka böcker man ska läsa och inte läsa. Jag tycker att det viktigaste är att barnen får intresse tidigt för böcker. Personligen så kan jag både läsa facklitteratur inom ekonomi och kioskromaner och deckare och tycka att det är bra. Det vill jag föra vidare till min dotter.

Amelies favoriter från Goboken är Harriet oHare och Gogo.

Svar på tråden Goboken