lövet2 skrev 2010-11-03 23:26:49 följande:
Nej, de var mina förebilder. Det som jag inte gillade med min mamma när jag var yngre, var att hon funderade alldeles för mycket på "vad folk ska säga". Hon var liksom lite för noga med det yttre - både utseende och uppträdande. Jag var dock aldrig rädd för att ta efter henne i det hänseendet, eftersom jag alltid struntat högaktningsfullt i just "vad folk ska säga"!
Haha så var mina också, typ om de byggde något på tomten skulle det vara samma färg som träden så inte skulle störa folk.
Sen var det viktigare att det såg bra ut utåt än hur det var egentligen.. Sen var morsan så noga med att verkligen påpeka att pappa gjorde allt för oss, undrar varför så viktigt att derätta jämt. Kommer ihåg jag gick jämt runt och sa att jag tyckte synd om farsan. Han va duktig på att spela offer, martyr..
Nu känner jag mig hemsk hehe måste va första ggn jag gnäller om mina föräldrar offentligt..
Sen tänte jag på en sak.. finns så många medelålders kvinnor som inte vill gå till läkare om de behöver för att inte göra sån "stor sak av det". Men är det inte just då man gör en sak av det för att alla ska säga men ojojoj du måste ta hand om dig blabla.. :)