Anonym (Orolig mamma) skrev 2010-11-04 13:36:46 följande:
Jag har gått igenom en stämning innan å vann alltihop, mitt barn sen tidigare-dennes far förlorade allt. Tom umgänget! Så jag e inte orolig, å dessutom så vill han inte ha ensam vårdnad utan gemensam.
han säjer sj att han inte har tid att ha ett stadigt umgänge nu utan vill komma å gå som om jag driever att vandrarhem. Men helt klart så får han ju driva sin sak till domstol, det oroar mig som sagt inte det minsta.
Det som jag undrade över var vid vilken ålder man ansåg att pappan skulle ha eget umgänge, så jag ringde fr idag som sa-vi står bakom dig att inte innan barnet e ca 1 år.
Mycket konstigt för då skulle inte min sambo fått ha barnet själv på ca. 8 månader nu då alltså?
Han började ha barnet själv hemma hos oss när barnet slutade ammades. Innan det hade han barnet själv kortare stunder (promender, mamman var iväg och handlade, gick på stan m.m.) och kom hem efter en timme eller två.
En bekant hade varannan vecka från och med barnet var ca. 3 månader och hon slutade amma. Så inget är helt och hållet regler utan bedömms från fall till fall.