Umgängesrätt,hur funkar det?
jag tror inte han har rätt att träffa barnet utan dig längre tid innan banet är runt 1-2 år.
Advokater brukar avråda från att stämma på umgäng med så små barn eftersom ett schema som man får från rätten ska vara hållbart i flera år, det är svårt att göra sådant schema när barnet är så pass litet.
Ofta brukar rätten skicka föräldrarna till familjerätten för att komma överens då pga barnets låga ålder.
Det blir ju ett schema med förändringar efter barnet växer, och har den ena massor av krav och är påstridig så kan jag tänka mig att den andra backar och vill ha lugn och trygghet först.
Så har man skapat en konflikt då det inte finns några bra former att ta med sig ett litet barn själv.
TS bråkar han behöver du inte ens släppa in han i ditt hem, eller träffa han.
Det blir svårt att ha umgänge då men ingen kan tvinga dig att vara i hans närvaro om du inte vill det.
jag har gått med på samarbetssamtal för att visa både honom å fr att jag inte tänker utesluta han i vårt barns liv,men att det måste ske under ordnade förhållanden för som det varit är som sagt ohållbart...har inte sovit en blund inatt heller...utan känner en inre oro för vad han nu ska hitta på...kram å tack.