Fick väskan stulen på tåget! LÄS detta som en varning!
I förrgår när jag åkte tåg med barnen (för en gångs skull) försvann en av våra väskor mystiskt under tågresan. När vi kom fram till stationen där vi skulle gå av var den puts väck. Jag letade igenom hela vagnen utan resultat, och personalen lovade även ringa när de anlänt till tågets slutstation ifall de då hittade nån kvarglömd väska (ifall nån hade tagit fel väska av misstag).
Men ingen ringde, och när vi gjorde polisanmälan hade de inte fått in nåt som motsvarade beskrivningen.
I väskan fanns bl.a po.p-skalkläder till mina tre barn som skulle kostat 4500 kr om jag köpte nytt... Dessutom ovärdeliga föreläsningsanteckningar (jag är student) och en avancerad grafritande miniräknare (en beg kostar typ 500 kr).
Idag ringer de från polistationen i en av städerna som tåget passerade igenom på min resa. En dam hade hittat väskan med innehållet utspritt i en park i staden, och lämnat in den till polisen. Allt fanns kvar utom miniräknaren.
Jag nästan grät av glädje, otroligt att det mesta var kvar, och att damen lämnade in sakerna! Tack och lov finns det även ärliga människor här i världen!
Jag ville bara berätta detta som en varning till er andra när ni åker tåg!
Ställ inget bagage i bagageutrymmet på tåget utan ha det nära er plats.
Om ert bagage är så skrymmande att ni inte kan ha det vid platsen, gå då ut till bagagehyllan vid varje station och håll ögonen på er väska.
Tjuven som tog min väska måste ha stått på stationen och väntat in tåget, och sen gått ombord, tagit väskan, gått ut igen och gått iväg från stationen. Otroligt fräckt gjort, och tydligen är det inte ovanligt. Det ser ju inte misstänksamt ut att gå omkring med en väska på en station...