När bytte ni från spjälsäng till växasäng?
Funderar över när det är dags att byta ut spjälsängarna?
När bytte ni? Och varför?
Funderar över när det är dags att byta ut spjälsängarna?
När bytte ni? Och varför?
Min skrutt har fått en juniorsäng och han är nyss fyllda två. Han har dock aldrig sovit i sin spjälsäng, utan sovit med oss. Men han gillar sin säng och har sovit i den sedan han fick den. I sitt rum. Köpte sängen då jag hittade en fin på blocket, men vi trodde inte att han så lätt skulle flytta ur vår säng.
Vi bytte nar var dotter var 21 manader av sakerhetsskal, eftersom hon borjade visa intresse for att klattra ur spjalsangen. Det visade sig vara helt ratt beslut, for nar vi spenderade pasken pa vart sommarstalle, efter nagon manads juniorsangande hemma, hittade jag henne pa promenad runt i huset, sa da hade hon definitivt klattrat ur spjalisen, och vi fick ta bort sidan pa Ikespjalsangen vi hade dar da.
Den förste var 1 år och 5 månader och vi bytte direkt till en 2vanlig2 säng, 80 cm bredd. Vår lillplutt var 1 år och 8 månader och vi bytte också direkt til riktig säng.
Aldrig När barnen varit runt 1,5 år har de börjat sova i en vanlig 90-säng. Med mycket gosedjur och kuddar i.
Hade aldrig någon spjälsäng! Först en vagga och sedan fr 5 månader en gammaldags växasäng med låga kanter. Aldrig några problem.
Vi bytte till stor säng vid 20 månader. Dock inte växasäng, vi köpte en resårsäng 90 cm bred och ställde direkt på golvet. Vi bytte bland annat då vi behöver spjälsängen till syskon och därför ville byta i god tid så dottern inte känner sig utkörd från sin säng.
Vår dotter är 18 månader. För ungefär 1 månad sen tog vi bort sidan på spjälsängen så det blir som en "vanlig" säng. Hon kan gå ur sen själv på natten om hon vaknar och gå in till oss. Denna ska vi ha så länge hon får plats (eller tills dess att lillebror behöver ta över den då sängen han har är en sådan man inte kan ta bort ena sidan på) Sen byter vi nog till en vnalig 90 säng som vi ställer på golvet!
Tog bort ena långsidan på spjälsängen när sonen var 1,5 år. Så hade han kunnat sova länge än men eftersom vi nu har en ny bebis på gång som så småningom ska ha spjälsängen ville vi byta i tid (så att bebisen inte "tar" sonens säng). Så nu har vi precis bytt till växasäng, sonen är 2 år och 2 månader.