Inlägg från: MuffinCake |Visa alla inlägg
  • MuffinCake

När bytte ni från spjälsäng till växasäng?

Funderar över när det är dags att byta ut spjälsängarna?

När bytte ni? Och varför?

• Svar på tråden När bytte ni från spjälsäng till växasäng?
  • MuffinCake
    Vaniljkex skrev 2010-11-04 22:17:59 följande:
    Vi bytte nar var dotter var 21 manader av sakerhetsskal, eftersom hon borjade visa intresse for att klattra ur spjalsangen. Det visade sig vara helt ratt beslut, for nar vi spenderade pasken pa vart sommarstalle, efter nagon manads juniorsangande hemma, hittade jag henne pa promenad runt i huset, sa da hade hon definitivt klattrat ur spjalisen, och vi fick ta bort sidan pa Ikespjalsangen vi hade dar da.
    Mina är snart 2½ och klättrar ur spjälsängarna utan problem sedan länge - men de sover fortfarande bra i dem och får ju plats och så.

Funderar på om de ska få ha dem kvar ett tag till eller om man ska byta "bara för att"...
  • MuffinCake

Skönt att höra från er vars barn sovit bra länge i sina spjälsängar.

Känns som att jag inte behöver ha panik med att byta då, utan kan ta det när de blir lite större och de kanske inte sover lika bra i dem

De är verkligen trygga i sina sängar, och nattningen funkar jättebra (även om de allt som oftast vaknar sen på småtimmarna och ska sova hos mig ) - så precis som anyXX skriver känns det dummt att äventyra det.

• MuffinCake
    Kina79 skrev 2010-11-05 09:03:58 följande:
    Jag tycker du tänker helt rätt

Varför ändra på nåt som funkar bra??
    Det är sant

Antar att jag blev lite stressade utav att läsa och höra om så många andra som bytte säng jättetidigt.
  • MuffinCake
    Vaniljkex skrev 2010-11-08 01:49:50 följande:
    Men blir du inte radd att de ska ramla och sla sig om de gor det mitt i natten da?
    Nattetid har de faktiskt aldrig gått upp själva än. Tror inte de törs riktigt när det är mörkt. Då ställer de sig i stället upp och ropar på mig så får jag komma och hämta dem.

Men skulle de börja klättra och ha sig även på nätterna så kanske jag får skynda på sängbytet.
Svar på tråden När bytte ni från spjälsäng till växasäng?