Inlägg från: kakmamman |Visa alla inlägg
  • kakmamman

Igångsättning

Jag blev igångsatt..pga förlossningsrädsla och som ett alternativ till kejsarsnitt..var ganska så rädd kan jag säga!!

Igångsättningen gick till så att jag fick en bardkateter i muttan (en ballong som skulle ramla ut när jag var öppen 4cm)..det gick 2 timmar, sen var den ute..vi fick ett förlossningsrum, dom satte i epiduralen och värkstimulerande dropp. Timmarna gick, värkarna var kraftiga, men jag öppnade mig inte, efter flera timmar blev det akutsnitt iaf...

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman

måste tillägga att dom ökade droppet på mig tills det vr på det högsta.. dom tog hinnorna på mig med.
    Varför värkarbetet stannade av vet dom inte, men men =) vi var lyckliga iaf, tillslut kom ju bebisen iaf!! det var ju målet!!

Dom flesta igångsätntingar går som dom ska..det är många som avslutas i akutsnitt, men dortfarande MER som avslutas med en vanlig förlossning.
    Igångsättningen var en trygg upplevelse för oss..

Innan vi kom till sjukhuset hade vi räknat med sånt där gelé i muttan först, eftersom besöket hos gynekologen några dagar innan sade att min livmodertapp inte var "mogen".. Men in på sjukhuset kom vi, beredda på en lååååång väntan, men 24 timmar senare var han ute =) När vi hade räknat med 3 dagar haha..

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Igångsättning