Igångsättning
Jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning i v.39+0
Fick hinnsvepning tors em (v38+5)
Fre morgon ner till förlossningen 6 dagar innan BF pga havandeskapsförgiftning öppen ca 1½ cm.
Fick in nått piller vid kl 11 på fm
Hela dagen gick hade värkar som knappt gjorde ett skit, andades och klarade mig toppen
Hann med 2 härliga varma bad
Vid kl 23 va jag endast öppen 3 cm så jag fick bricanyl, morfin och sömntablett för att få sova så skulle vi börja om nästa morgon
Vid 02 fick jag akupunktur för att jag hade ont hjälpte inget så jag bad bm ta bort nålarna.
Ca 03-03.30 gick jag och kissa då gick vattnet men inget jag reagerade på då jag satt och kissade samtidigt och va groggy av sömntabletten och morfonet :)
När jag får känslan av att jag måste gå och göra nr 2 så är kl ungefär 05.30, ringer på bm som kommer in och vill undersöka mig..
Fullt öppen inget nr 2 ska göras här ska det födas barn på med lustgasen nu kör vi
05.45 får jag krystvärkar och 9 min senare är sonen född 3130g och 48 lång, sprack inget endast 2 små små blodkärl som brast som fick sys :)
Visst långtråkigt att vara på förlossningen men det fanns ju badkar, massor av tidningar och radio så vi sysselsatte oss :)