• Anonym (Bojkott!)

Bojkotta Nobelfesten!

Eftersom Nobelfestkommittén beslutat att utesluta SD från festen uppmanar jag härmed till bojkott av festligheterna den 10:e december!

Tycka vad man vill om SD´s politik men vi har yttrandefrihet och rätt att tänka och tycka vad vi vill. Nobelkommittén visar med detta att de inte bryr sig om grundlagen. Alltså uppmanar jag till allmänn bojkott!

• Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!
  • Rikard

Jag tänker personligen utnyttja min grundlagsenliga rätt att inte bjuds Sverigedemokraterna till mina privata fester.

• puss
    men har vissa inte fattat nånting?? nobelfesten är inte politisk.
    den är privat och bjuder in precis vilka dom vill.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss
    Rikard skrev 2010-11-06 10:15:18 följande:
    Jag tänker personligen utnyttja min grundlagsenliga rätt att inte bjuds Sverigedemokraterna till mina privata fester.
    bojkotta, tjalallaaa
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Miss Lau

Jag har aldrig blivit bjuden så då blir det svårt att "bojkotta".

Och jag tänker inte heller bjuda in SD när jag har fest, hoppas att mina vänner vill komma ändå och att de inte bojkottar min fest bara för att jag inte bjuder alla.

• bigmacoco

Tänker jag absolut inte göra!! Jimmie Åkesson kan inte "tygla" böset i SD, och då kan man inte heller förvänta sig en plats i toppen. Vem vet vad som händer efter ett par glas vin...? Ska han sitta där och ventilera sina rasistiska åsikter, och kanske än en gång "rusa ut" för att det är lite synd om honom? 

Personligen tycker jag inte att det har med politik att göra, utan hyfs. 

• Anonym (Bojkott!)
    puss skrev 2010-11-06 10:57:54 följande:
    men har vissa inte fattat nånting?? nobelfesten är inte politisk.
    den är privat och bjuder in precis vilka dom vill.
    Alfred Nobel skulle vända sig i sin grav om han fick veta att kommunister och ättlingar till nazister dansar på hans grav.
  • Lavish

Nåja jag är inte heller bjuden på Nobelfesten. I ÅR IGEN. Kan vi inte bojkotta den för det istället?

Tycker ändå att min bakgrund är mycket mer akademiskt framstående än jag kan tänka mig att någon medlem i SD kan vara...

• Grätchen
    Anonym (Bojkott!) skrev 2010-11-06 11:01:20 följande:
    Alfred Nobel skulle vända sig i sin grav om han fick veta att kommunister och ättlingar till nazister dansar på hans grav.
    Med tanke på att han uppfann dynamit... Han ligger nog tryggt i sin grav.
  • bigmacoco
    Anonym (Bojkott!) skrev 2010-11-06 11:01:20 följande:
    ???
  • Anonym
    Anonym (Bojkott!) skrev 2010-11-06 09:45:49 följande:
    SVT finansieras av skattepengar... Kungahuset finansieras av skattepengar...

Kungens mor Sibylla medverkade vid olika nazityska evenemang i Sverige, ihop med folk från NSDAP AO. Hon hyllas i nazitidningen ”Der Deutsche in Schweden”. (Jag tillhör dem som fick känna på Sibylla:s människosyn under min tid som Högvakt på slottet. Hon kunde inte tala svenska och jag var en untermensch).

Sibyllas far
    ">Hertigen av Coburg
    stödde nazisterna och var Hitlers favorit bland aristokratin. Hertigtiteln fick han av Hitler.

Även kungens far Gustav Adolf hade nazisympatier.

Silvias pappa Walther Sommerlath gick med i tyska nazistpartiet NSDAP redan 1934.

Jimmie Åkesson har inga kända nazistiska eller kommunistiska ideal, och han har varit drivande i uppgörelsen med SD:s rötter.
    Partiet definierar idag sig som ett invandringskritiskt parti, i likhet med många andra demokratiska partier i Europa.
    Vuxenmobbningen mot Jimmie Åkesson säger mer om Nobelstiftelsens människosyn än om Jimmie Åkessons....

du menar att du är runt 60 år gammal och har så dålig koll på samhället?
Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!