• CoolJen

Visst vore det sött att ha en liten bebis.

Jag funderar på att skaffa en bebis, tycker de verkar söta men jag är liksom inte typen som vill eller har tid att  ta hand om mitt barn.
    Så jag undrar hur tidigt får man sätta barnet på dagis? och hur länge kan jag ha mitt barn på förskolan?

Jag hade tänkt att gå tillbaka till jobbet ganska så direkt och vill gärna kunna jobba riktigt långa dagar, jag gillar även att ha en lång resväg till jobbet så om man räknar på 12 h/ dag...visst finns det förskolor som har öppet så länge?

Hur gör man om man vill jobba helg eller hitta på något utan sitt barn?
    Finns det helgdagis eller måste jag fixa nån barnvakt?

• Svar på tråden Visst vore det sött att ha en liten bebis.
  • Xara

Enklast blir nog en live-in nanny, som kan ta hand om uppfostran och annat praktiskt. Hon kan piffa till bebisen lite oxå när du känner för att hälsa på den (kommer du hem sent får nnannyn väcka den och klä upp den, förstås). När knatten blir tre-fyra år, finns det utmärkta internatskolor! Men behåll nannyn: det är ju lov även från internatskolor ibland.

• M C

Kolla med uthyrningsfirmorna! Där finns det säkert nån gullig bäbis att låna när man behöver en läcker acsessoar.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • CoolJen
    Xara skrev 2010-11-06 09:46:40 följande:
    Enklast blir nog en live-in nanny, som kan ta hand om uppfostran och annat praktiskt. Hon kan piffa till bebisen lite oxå när du känner för att hälsa på den (kommer du hem sent får nnannyn väcka den och klä upp den, förstås). När knatten blir tre-fyra år, finns det utmärkta internatskolor! Men behåll nannyn: det är ju lov även från internatskolor ibland.
    och hur ska man liksom hitta någon som vill ta hand om ett barn? måste ju vara omöjligt...fast som tur är så kan ju nannyn då kanske bli lite avlastad med förskolan?
    Kanske kan man ha flera nannys...för ekonomiskt har jag inga problem...eftersom jag arbetar mer än heltid

Vore ju faktiskt utmärkt med nån som på morgonen kan mata och klä på bebisen, sen kan jag bara visa upp det söta barnet på vägen till förskolan.
  • CoolJen
    M C skrev 2010-11-06 09:50:36 följande:
    Kolla med uthyrningsfirmorna! Där finns det säkert nån gullig bäbis att låna när man behöver en läcker acsessoar.
    Ja såklart, det måste ju finnas många fler som jag...som prioriterar jobbet framför att ta hand om mitt barn
  • Xara

Hitta en nanny som även kan föda bebisen, där slipper du mycket besvär redan från början! Håll inte på och böka med förskolor (då åker du på städdagar och föräldramöten och magsjukor och annat som stjäl viktig arbetstid). Det räcker med att visa upp bebisen på en eller annan söndagspromenad, helst sovandes.

• Nessie84
    Xara skrev 2010-11-06 09:46:40 följande:
    Håller med Xara!
  • puss
    CoolJen skrev 2010-11-06 09:53:29 följande:
    Ja såklart, det måste ju finnas många fler som jag...som prioriterar jobbet framför att ta hand om mitt barn
    HAHHAAAHHAHAHHA  GUUUD vilket bra skämt, HAHAHAAAAA
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Bedhead

Ibland när man köper fotoramar kan man ha sån tur att det redan sitter en bild på en bebis i ramen. Det är nästan det enklaste, tycker jag. *Gilla*.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • CoolJen
    Xara skrev 2010-11-06 09:55:30 följande:
    Hitta en nanny som även kan föda bebisen, där slipper du mycket besvär redan från början! Håll inte på och böka med förskolor (då åker du på städdagar och föräldramöten och magsjukor och annat som stjäl viktig arbetstid). Det räcker med att visa upp bebisen på en eller annan söndagspromenad, helst sovandes.
    sover inte bebisen den mesta av tiden ändå? Vore ju riktigt jobbigt att behöva umgås med en vaken bebis
  • CoolJen

SHIT, nu kom jag på att skolorna har sommarlov...vad gör man då liksom??

• t0va
    CoolJen skrev 2010-11-06 10:17:08 följande:
    det är för sånt man har släktingar, låt ungen gå runt en vecka var så är det löst :D

• yodi
    CoolJen skrev 2010-11-06 10:17:08 följande:
    kollo (om det fortfarande finns) ridläger, scout läger med mera
  • ius lexis

Det finns ju sådana där dockbebisar som är väldigt lika riktiga bebisar!!! Så kan du bara stänga av den när du går hemmifrån!! Du kan köpa flera st och kanske skaffa några katterSkål

Svar på tråden Visst vore det sött att ha en liten bebis.