• Alema

högt hbA1c, gravid

Hej! Är själv diabetiker typ 1 och gravid. Hoppas att du känner dig lugnare nu och att du fått kontakt med bm och diab mott? Vet ju inte om du är typ etta? Hört många som inte planerat sin grav och haft sky höga värden blivit gravida och fått ner det. Det ska inte vara nån fara så länge man får ordning på det och håller sig. Men det finns ju inga garantier för någon, ens om man inte är diabetiker. Själv var min grav planerad. Alldeles för orolig av mig för att den inte skulle vara det haha. Så mitt Hba1c var 5.6 före jag blev gravid. Sedan gick det ner till 5.3 sedan 4.6 och nu 4.8. Har svängt lite grann men ändå hållt sig väldigt bra. Var värst i början när man kunde få höga toppar man inte kan förklara. Nu har jag fått sänka mina doser ganska rejält (är i v 16) och sedan blir det väl gigantiska höjningar när bebben växerObestämd
    Förstår din oro den känner jag varje dag. Blir rädd när sockret sticker iväg ju.. för det gör det ju emellanåt spec rekyler. Lycka till! Följs gärna åt i resan mot bebisGlad

Svar på tråden högt hbA1c, gravid