• Saaaraa

Hur sover era 8-månaders?

Hur sover era 8 månader gamla?

Min son sover 19-7 och är jättesvår att söva under dagen och sover oftast bara 30-60 minuter vid 10-11 tiden och sen ingenting mer. Det känns som om att det är lite lite men tydligen är det väl tillräckligt.

• Svar på tråden Hur sover era 8-månaders?
  • hannis

Min son 8 månader sover så här:

Vaknar runt 7 på morgonen.

Sover 30 min, 10-10.30

Sover 1,5 h, 14.30-16

Somnar för natten kl 20. Ammas 2-3 grr under natten och somnar då direkt igen.

• magelita80

När min son var 8 mån sov han från 21-8. Han vaknade kanske 1 gång i veckan på natten men somnade snabbt om utan mat. Sedan under dagen sov han 2-3 tim på förmiddan och 30-60 min på eftremiddan

• Blivande SuperMorsa
    lövet2 skrev 2010-11-06 20:10:36 följande:
    8 månader? *fnissar lite*

1 av ungarna sov som vanligt alldeles utmärkt. 12 timmar i sträck varenda natt. Men det var han det!
    Övriga barn har sovit allt från dåligt till uruselt. Yngsta sov inte alls. Hon sov en timme sen kväll och sedan var hon vaken till 5-6 på morgnarna.
    Åh roligt att vara uppe den tiden! ;)  Hoppas hon sover på bättre tider nu! =)
  • Heureka
    Nukkumatti skrev 2010-11-06 21:52:20 följande:
    Hej!
    Min 7,5 bebis sover också dåligt ofta, med många uppvak per natt. Vi var hos läkaren i veckan och hans tips är att prova:
    - sluta amma
    -sluta ge mat på natten
    -testa mjölkfritt i två veckor
    -skriv upp i excel vad hon äter varje dag (möjlighet att hitta samband)
    - ge större dos av laktulos (10ml) varje morgon (hon är ganska förstoppad ofta)
    Fick du några fler tips? vår dotter har ätit helt mjölkfri kost sedan hon var 4 veckor, hon får ingen mat på natten och har lärt sig att somna själv.
    Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • 3 barnsmamma

Min tös blir 8 månader på torsdag.
    Sover 18-05 (vaken ca 30 min på natten)
    På dagen sover hon 30 min 3 gånger. Har sovit så lite i många månader.

• isisisis

Våra tvillingar sover så här.
    Upp melan 5-6,30.   Uppe i 2-3 timmar.Sover sedan ca  45 min.

Uppe i ca 3-4 timmar.

Sover sedan i ca 2 timma i bästa fall.på em .

Sedan är de uppe till ca 19-19.30.

Sover hyfsat på natten men vaknar nån gång och får mat.

Ibland kan de sova hela natten ,men ibland får vi gå upp 2 gr,Beroende på vad vi gjort under dagen eller om de är förkylda eller nåt.

• Pshevil

Dottern sover ungefär en halvtimme på fm och en halvtimme på em om dagen. Känns ganska lite, har för mig att hennes storebror sov mer.

På natten sover hon ca kl 20-07, vaknar till vid tiotiden för mat (ersättning) och sen vaknar hon oftast en gång till och vill ha ersättning. Tyvärr tar hon inte välling, då tror jag att vi skulle få sova bättre. 

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • suselle

Min lille kille är 91/2 månad och har sovit dåligt från han föddes. Han somnar vid 19 och vaknar oftast minst 5 ggr per natt.  Han är jättesvår att få att somna om även om man tar upp o vaggar honom, då vaknar han bara mer och blir arg och ledsen... Jättejobbigt, vi är alla trötta här hemma, jag hoppas att det blir bättre snart... 

• Vattuman83

Min 8-månaders sover 19.30- 05.30 Välling, in i min säng, somnar om och sover till ca 08.00.
    Sedan sover han 3 st 30-45 minuters lurar under dagen, Börjar fundera på om det är läge att försöka få honom att sova 2 lite längre dagslurar?
    Ska tillägga att det kan vara lite olika dygn för dygn, vissa nätter blir det något uppvak, andra inte.

• Zapatos

ja min dotter har sovit 12 timmar varje natt sen hon va ett dygn, aldrig något nattmål någonsin. Nu är hon 11 månader å sover mellan 11-12 timmar varje natt någon timme på förmiddagen å någon timme på eftermiddagen å så har hon alltid gjort fast när hon va 6-7 månader så va det väl ungefär 2 timmars pass istället för 1 timme men blev mindre me tiden. men som alla barn så har hon ibland sovit i 2,5 timme på förmiddagspasset å sen hoppat över eftermiddagspasset å tvärtom på andra. Vill undvika att väcka henne för att jag tycker hon sovit förlänge, jag gjorde så ibland med mitt första barn å han va 10 gånger värre på att sova många timmar i rad, 

Ibland är ju barn tröttare vissa dagar som en annan och vissa dagar räcker ju 30 min.

Svar på tråden Hur sover era 8-månaders?