Supekarol > Jag skrev aldrig att man INTE blir större ju fler graviditeter.. Det jag ville få ut var att alla graviditeter är väldigt olika...ingen är den andra lik. Men det är så många som skriver/säger att man MÅSTE bli större ju fler graviditeter man är med om och det är rent jävla skitsnack.
5 ex:
Min mor har vart gravid 10 ggr. varav hon fött 6 barn, 3 missfall & 1 skengravid.. (kan man kalla det så? det kallas iaf så för hundar) Min mor blev dock mindre ju fler ggr hon blev gravid, samma sak med min moster som varit gravid 5 ggr.
En väninna till mig har 2 barn och är på smällen för 4:e gången (1missfall) samma sak med henne som med min mor och min moster.
Samtidigt som en annan väninna till mig är gravid nu för andra gången och inte heller är stor.
En annan kompis, som också är gravid nu för tredje gången, (1 missfall) har inte haft större mage....
Det är med andra ord väldigt individuellt hur ens kropp formar sig när man är gravid osv.
Jag är för övrigt gravid för 3:e gången, men skall bli förälder för första gången. Vill inte gå in på de andra två graviditeterna, inte idag iaf.
Det har kanske inte synts på mig sedan vecka 3 (1), men det syntes ganska snabbt dvs. från vecka 5 (3) att jag var gravid tack vare att mens-magen svullnade på mig, såsom den även gjorde de andra två tidigare graviditeterna. Första graviditeten där blev jag stor direkt också. Det är inte fostret direkt, haha, det är fullkomligt omöjligt *skratt* ett litet embryo liksom.. Nej, nej...utan mer än svullnad därnere, dvs. en kula. Jag minns inte vad det kallas, men att bli gravid är som sagt en rejäl omställning för kroppen. Från att ha haft platt mage, hade jag helt plötsligt en kula.
Det är samma sak med brorsans tjej... Vad kan hon vara i för vecka nu...? hmm.. 6-7 kanske? De har ej varit hos BM ännu, men utifrån sista mens osv. Även hon är smal som mig, till o me smalare (som icke.gravid) och har en liten kula + att höfterna hennes har blivit bredare samt att boobisarna har växt lite på na (avis)...
Jag är ledsen att min text misstolkades. Jag är sådan som tycker om att skriva (märks det?) hehe och har väldigt lätt att skena iväg ibland. Förra inlägget valde jag att inte skriva så mycket, just tack vare att alla är inte som mig, dvs. att de vill läsa hela texten...utan blurrar bara igenom mer eller mindre..
Med tanke på hur enorm jag har varit den här gången, hoppas jag för Guds skull att jag inte alls blir lika stor nästa gång......det här har varit en extremt jobbig graviditet.... Om magen kommer snabbare då, så lär det synas från samma stund som befruktingen *blink blink* hahaha..
Synd att jag inte har den bilden uppe, men jag har ett foto från vecka 10 som mycket väl bevisar att min mage syntes väldans snabbt. Ska genast lägga ut den så att ni får se med era egan ögon *blink* KOlla nu gärna på min sida under fotogalleri:t
Ha det fint nu brudar!!! ;)
*kramen*