• Anonym (Klådan)

Underlivet kliar som tusan, inte svamp.....

Ja mitt underliv kliar som fan, och är irriterat. Ju mer jag kliar desto mer irriterat och desto mer klåda. Det är inte svamp, det är jag ganska säker på. Svamp har jag haft och det är inte alls såhär som det är nu. Ph-balansen kanske? Hjälper Lactal?

Åhhh någon som vet? Eller kanske haft såhär också?

Tack tack tack, för era svar...

/ klådan 

• Svar på tråden Underlivet kliar som tusan, inte svamp.....
  • Anonym

Kan du vara torr?
    Om det är i bak så kan de ev vara hemorojder

• Anonym (Klådan)
    Anonym skrev 2010-11-07 14:53:24 följande:
    Kan du vara torr?
    Om det är i bak så kan de ev vara hemorojder
    Nope inga hemorojder, jo jag är nog lite torr där nere... Blöh blir galen på klådan snart. 
  • Anonym (svamp)

Det låter ändå som svamp tycker jag.

• Anonym

Testa att tvätta underlivet med bara vatten, och sen smörja med inotyol. Det är en mild salva som bvc rekomenerar till babyns röda rumpa.
    Annars kan du gå till gyn och rådfråga dom. Man kan även chatta anonymt om "pinsamma" saker på apotekets sida.

• Anonym

Springmask ? Det kom mina barn hem med från dagis. Det ger också fruktansvärd klåda..

• Bulle i ungnen

Svamp eller springmask tror jag.

• Anonym (Klådan)

Inte svamp, och definitivt inte springmask, urk. Nej, jag har haft båda och detta är inte alls samma sak. Men men jag får söka hjälp någon annan stans.... Tack ändå.

• Bulle i ungnen
    Anonym (Klådan) skrev 2010-11-07 15:14:45 följande:
    Inte svamp, och definitivt inte springmask, urk. Nej, jag har haft båda och detta är inte alls samma sak. Men men jag får söka hjälp någon annan stans.... Tack ändå.
    Fast bara för att du haft det tidigare behöver det inte kännas likadant.
  • Anonym (Klådan)
    Anonym skrev 2010-11-07 15:01:48 följande:
    Testa att tvätta underlivet med bara vatten, och sen smörja med inotyol. Det är en mild salva som bvc rekomenerar till babyns röda rumpa.
    Annars kan du gå till gyn och rådfråga dom. Man kan även chatta anonymt om "pinsamma" saker på apotekets sida.
    Tvättar alltid med bara vatten, ska testa inotyol då kanske, det har vi hemma till sonen. Men är inte den salvan lite "stark" att ha i underlivet? Tycker den luktar så starkt.
  • Anonym (Klådan)
    Bulle i ungnen skrev 2010-11-07 15:15:31 följande:
    Fast bara för att du haft det tidigare behöver det inte kännas likadant.
    Nej kanske inte men är ändå säker på att det inte är mask... Men men får ta och ringa BM kanske så får hon titta omkring lite.
Svar på tråden Underlivet kliar som tusan, inte svamp.....