Inlägg från: Anonym (Klådan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klådan)

Underlivet kliar som tusan, inte svamp.....

Ja mitt underliv kliar som fan, och är irriterat. Ju mer jag kliar desto mer irriterat och desto mer klåda. Det är inte svamp, det är jag ganska säker på. Svamp har jag haft och det är inte alls såhär som det är nu. Ph-balansen kanske? Hjälper Lactal?

Åhhh någon som vet? Eller kanske haft såhär också?

Tack tack tack, för era svar...

/ klådan 

• Svar på tråden Underlivet kliar som tusan, inte svamp.....
  • Anonym (Klådan)
    Anonym skrev 2010-11-07 14:53:24 följande:
    Kan du vara torr?
    Om det är i bak så kan de ev vara hemorojder
    Nope inga hemorojder, jo jag är nog lite torr där nere... Blöh blir galen på klådan snart. 
  • Anonym (Klådan)

Inte svamp, och definitivt inte springmask, urk. Nej, jag har haft båda och detta är inte alls samma sak. Men men jag får söka hjälp någon annan stans.... Tack ändå.

• Anonym (Klådan)
    Anonym skrev 2010-11-07 15:01:48 följande:
    Testa att tvätta underlivet med bara vatten, och sen smörja med inotyol. Det är en mild salva som bvc rekomenerar till babyns röda rumpa.
    Annars kan du gå till gyn och rådfråga dom. Man kan även chatta anonymt om "pinsamma" saker på apotekets sida.
    Tvättar alltid med bara vatten, ska testa inotyol då kanske, det har vi hemma till sonen. Men är inte den salvan lite "stark" att ha i underlivet? Tycker den luktar så starkt.
  • Anonym (Klådan)
    Bulle i ungnen skrev 2010-11-07 15:15:31 följande:
    Fast bara för att du haft det tidigare behöver det inte kännas likadant.
    Nej kanske inte men är ändå säker på att det inte är mask... Men men får ta och ringa BM kanske så får hon titta omkring lite.
  • Anonym (Klådan)
    Anonym (samma här) skrev 2010-11-07 17:39:10 följande:
    Men kan man verkligen ha den INNUTI ? Den innehåller väl bl.a zink ? 
    Precis vad jag tänkte på, ja den innerhåller zink och är gjort för att ha på irriterad röd hud. Men denna salva är ju inte gjord för att ha på bl.a. slemhinnor som finns i underlivet, därför jag tvekade vid svaret jag fick. Vågar inte använda denna salva i underlivet. Jag vet vad salvan är till för då jag själv har barn o.s.v.
    Anonym skrev 2010-11-07 17:29:45 följande:
    Dom på bvc rekomenderar denna salva för bland annat babyns röda rumpa, så att den läre knappast vara för "stark" för att ha i underlivet, eftersom en baby är känsligare i rumpan än vi är i underlivet.

• Anonym (Klådan)
    Anonym (samma här) skrev 2010-11-07 17:19:57 följande:
    Jag har också helt sjuk klåda i underlivet. Kliar mer inuti än utanpå. ibland går det ju inte att låta bli att klia så jag kan sitta och klia utanpå trosan för att inte ta med fingrarna. Blir ju ännu mer torr och irriterad då :( 
    Jag tror inte heller att jag har svamp för att jag har inte konstiga flytningar eller luktar illa, utan har klara flytningar.
    Har testat att smörja med olivolja, hjälper när det svider efter att jag har rivit upp mig...  
    Ja det är precis så jag känner också.

Ingen herpes heller då det aldrig kommer något mer än klåda. Och klådan kommer och går.... Jag är nästan helt hundra på att det inte är svamp som de flesta svarat här för de andra gånger jag haft svamp har det inte känts alls såhär och när jag får svamp så märker jag det direkt att det är svamp.

• Anonym (Klådan)
    Anonym (*) skrev 2010-11-07 17:09:53 följande:
    Kladda in dig med naturell filmjölk i duschen. Låter konstigt, men det fungerar för svamp och obalans. Går det inte över så ring gyn!
    Hehe ok det lät lite udda Skrattande, men jag ska testa. Tänkte köpa Lactal i morgon också på apoteket då jag känner att det är obalans och inte svamp eller något annat sådant lustigt. Jag tippar på obalans och ville ha svar på vad som funkar emot det, så ditt svar var precis ett sånt jag sökte !!
    Tack! 
  • Anonym (Klådan)
    Anonym skrev 2010-11-07 21:48:32 följande:
    Lactal kan man köpa en vanlig daglig varuhandeln.
    Inte där vi bor Rynkar på näsan
  • Anonym (Klådan)
    Anonym skrev 2010-11-08 13:51:26 följande:
    Typ alla mataffärer där jag bor (och det är inte stor stad) har den tvålen.
    Lactal är inte någon tvål. Det är en behandling som finns på apoteket emot obalans i underlivet.
  • Anonym (Klådan)
    MajaMaria79 skrev 2010-11-08 14:00:52 följande:
    Du tänker kanske på Lactacyd. Det är en tvål.

Men ts jag tror absolut att Lactal är grejen. Jag var likadan förra veckan, kändes liksom torrt och svullet samtidigt som det kliade. Först höll jag på med Pevaryl, men det hjälpte inte eftersom det inte var svamp Oskyldig. Men så tog jag lactal och efter en enda dos kändes det bättre och nu är jag helt återställd.
    Tack snälla du Skrattande Jag har köpt Lactal nu och ska behandla senare idag. Jag hörde på apoteket och dom sa också att det kunde lika gärna vara obalans eftersom jag inte har andra symptom än just klåda och torrhet. 

Tack för ditt svar !! 
  • Anonym (Klådan)
    MajaMaria79 skrev 2010-11-08 15:47:31 följande:
    Lactal är en sorts kräm som kommer i typ pipetter, så man för upp öppningen i slidan och trycker ut krämen.
    Den är lite rinnig så man ska ta den till natten så att den stannar kvar medan man ligger ner.
    Innehåller mjölksyrabakterier.

Superbra är den hur som helt. Hoppas att det hjälper på er också. Kan ju klia något så infernaliskt.
    Jag testade krämen nu i eftermiddags och jag känner inte av någon klåda nu faktiskt. Helt underbart !! 
  • Anonym (Klådan)
    Anonym (samma här) skrev 2010-11-09 15:14:17 följande:
    Vad bra! Min klåda har faktiskt hållt sig borta några dagar också, utan någon kräm... 
    Så jag kanske inte behöver köpa :) 
    Och då är det väl definitivt inte svamp heller, va? för den kan väl inte bara försvinna utan behandling?

Jag har ingen aning för jag har själv inte haft svamp förut.  
    Nej svamp försvinner inte utan behandling bara sådär. Om inte annat så blir det värre med tiden. Det kan lindra besvären genom att lufta och återfukta men det försvinner inte helt. 

Hoppas det håller sig borta nu i fortsättningen då. Man känner sig lite snuskig när det kliar och man kommer på sig själv att sitta och riva utanpå trosorna. Skrikandes 
Svar på tråden Underlivet kliar som tusan, inte svamp.....