Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
Spännande..
Får testa att googla det här nu.
Har inte ätit dagens frukost än så jag borde ju kunna börja redan idag =)=)
Spännande..
Får testa att googla det här nu.
Har inte ätit dagens frukost än så jag borde ju kunna börja redan idag =)=)
Hoppas vi blir fler som kör denna dieten snart, kul att höra hur det går, få tips på recept mm.
Idag, min dag 1 har jag ätit kycklingfile med vitlöksås, lax och 2 ägg.
Har druckit massa vatten nu på kvällen oxå.
Imorn blir en bättre dag, fick en snabpromenad till ICA innan o köpte på mig, fisk, nötkött, lättnaturell Youghurt för att fixa såser på plus en lättyoughurt utan tillsatt socker o bitar med smak =)
Ska fixa lite havrekli med... Nån som vill lägga in lite recept tex på plättarna?!
Måste tipsa om
Arlas Yoggi lågkalori mindre än <1% fett med jordgubb/citron hiiiiimla god!! (ät inte frukterna bara...)
Sen tänkte jag på en grej
Stod o jämförde havrekli med vetekli i affären förut och min tolkning av innehållsförreckningen visar att vetekli är bättre än havrekli? Vetekli innehöll mindre kalorier/100g mer kostfibrer,mindre kolhydrater och mindre varav sockerarter. Jag köpte därför vetekli.
Nån annan som märkt det?
Hej på er,
jag tycker inte det verkar dyrt... köper ett pkt med 4 laxfiléer för 70 spänn ca (finns billigare) och de räcker till två måltider, sen köra en pannkaka till. Känns perfa...
1,5 kycklingfilé mättar min mage länge o väl på en måltid med.. En låda kycklingfilé köper jag för 130 spänn (finns billigare) och den räcker långt..
För min del känns det som att om jag bara köper kött, fisk, ägg mm så motsvarar det ändå kostnaden för
pasta, ris, potatis, bröd, godis, chips, bulle, kakor mm mm som man lätt köper o slänger i sig då o då..
Jag har iaf inte haft några svårigheter med att gå in p ICA och plocka på en påse godis för 50 spänn....
Men jag tycker ni ska testa iaf!!
Förrästen testade jag naturell yoghurt, vitlök och peppar som sås till plättar o kyckling idag (INTE SÅ GOD)
Hejsan
Dag 3 nu då,
känns hur bra som helst, inga sug, inget ont nånstans mm.
Dock har jag märkt av lite störningar i sömnen? "halv-sover" någon timme.. Vet inte om de beror på detta, men, men.
Är intresserad av ett recept på färsbiffar det var nån om nämnde det tidigare (elelr läste jag det nånannanstans?)
Dags för stekta ägg och yoggi!!
Funderar på attg öppna en kompletterande tråd, där man kan skriva vad man ätit under dagen och lägga in lite recept....
Okej, jag gör de så får ni joina om ni vill och om INTE så behöver man givetvis inte =)
Gott att det e ett gäng här iaf