Inlägg från: Anonym (Wohoo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wohoo)

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Blir ju jättepeppad av er här nu! Ska också börja med denna diet, på måndag! Är ju lite av en måndagsbantare.. ;) Men denna gång ska det bannemig gå vägen! Har inga pengar nu men får på måndag så då ska jag handla :)

Desvärre så säger hemsidan att jag inte kommer att ha nått min målvikt förrän 8 augusti, och jag som helst hade velat nå den till sommarens början.. Men jag kommer förhoppningsvis ha gått ner en hel del ändå! 

Får man bara äta max 2 ägg om dagen? Jag tolkade det ju som att man kunde gå och äta ett kokt ägg när sötsuget pockar på eller så...?
    Och varför får man inte äta fläskkött? Det finns väl rätt magert sådant, eller? 

• Anonym (Wohoo)

Idag har jag gjort oopsies, eller ja, min variant av oopsies ;)

Sätt ugnen på 150 grader.

6 st äggvitor
    5 st äggulor 
    En burk Icas lättkvarg
    En msk mini keso
    Några matskedar vetekli
    En tsk kokosflingor
    Lite linfrön
    Lite psylliumfrön
    1tsk bikarbonat

Gör såhär:
    Vispa äggvitorna stela.

Lägg äggulorna i en mixer tillsammans med övriga ingridenser (inte äggvitorna). Mixa.
    Vänd försiktigt ner äggulesmeten i äggvitesmeten, rör inte om, vispa inte, utan rör försiktigt ner smeten. Detta för att behålla luftigheten.

klicka ut på en plåt med ugnspapper på. Dräll på lite sesamfrön. In i ugnen i 25 minuter, låt sedan vara därinne på eftervärme i 20 minuter.

Mina står i ugnen nu och ska snart tas ut, då ska jag provsmaka en med lite vitlökssås som smör och chili keso på :)
    Man kan säkert ha en mager ost eller så på, men har ingen hemma nu. Imorgon blir det med ägg o kaviar på. :) 

• Anonym (Wohoo)
    Mamma Cia skrev 2011-01-31 08:15:21 följande:
    Låter ju nästan så som jag gjorde mina, men jag hade i Brödkrydda oxå, men det var inte speciellt gott

Tycker Oopsies  smakar lustigt, är liksom ingen konsistens på dom, dom är bara mjuka o fluffiga, skulle vilja ha nåt som mer liknar bröd.

Du som har boken, finns det inget bra recept på nåt brödliknande i den ?  
    Jag tycker de smakar helt ok :)
    morguse skrev 2011-01-31 08:33:22 följande:
    Första dagen idag: 1 kokt ägg, en kopp med yougort med smak av blåbär och ett stort glas vatten....
    Vad mätt man blir, oväntat faktiskt.
    Lunch blir det dom plättarna med tonfisk i vatten och ett kokt ägg. Gjort lite kall sås med naturell yougort och rödlök o lite kryddor. 
    ha en bra dag! 
    yougort, är det nåt speciellt märke eller är det yoghurt?
    tussill skrev 2011-01-31 10:46:28 följande:
    Ja det gör det ju men jag har inte avstått från det pga att kroppen tömmer ju vätskedepoerna rätt mycket i början vad jag förstod. Och så är det nödvändigt för kroppen att hålla balansen med salter, syra och så.
    Jag kanske gör helt fel som kör med salt men jag har oftast i lite halvssalt istället och inga mängder.
    Det här är ju nytt för mig så jag kan som sagt ha fel, men har ändå gått ner 3kg hittills.
     Ja vattendepåerna töms hela tiden så länge man håller sig under en viss gräns kolisar :)
  • Anonym (Wohoo)

Dag 10 idag så imorgon ska det ätas tacos!

Undrar om man kan göra tacos chips av squash på nå vis?? 

• Anonym (Wohoo)

Attans.. Råkade väga och mäta mig idag igen xD
    Vågen står fortfarande på -3,7kg... Idag är det 12 dagar sen jag började med Dukandieten.
    Minskar inte mer heller, -14cm på rumpan och -12cm på magen... ^^

tussill skrev 2011-02-04 10:00:12 följande:
    Såg gott ut!
    Men vad sjutton är carls bröd?
    Jaså du har gått ner mer nu, kul och höra!
    Jag kanske gör något fel? Ska också börja med cruise fasen idag!
    Ska bort i morn och jag är så sugen på och fuska. Kommer åka förbi en jätte stor godis butik i hummelsta gaaaah jag vill ha!
     Recept på carls bröd finns på Dukanforumet: http://dukan.forum24.se/dukan.html
    Eller på min blogg: likkantheallmighty.blogg.se
    Eller.. ja på andras bloggar xD

Om ni undrar varför jag är anonym så är det för att jag glömt lösen till min användare och således lånar en kompis :p 
  • Anonym (Wohoo)
    morguse skrev 2011-02-04 19:33:00 följande:
    oppsis? vad e det? var hittar jag receptet?
    idag blev det räkomelett.....gott var det i alla fall med Carls bröd.... o en röra med naturell lätt yoghurt, röd lök, lite citronsaft, peppar, fettfri majonäs...gott
    Oopsies heter brödet :)
    Även det receptet finns på min blogg:
    likkantheallmighty.blogg.se

Om du kollar på högra sidan ibloggen så finns det en lista med kategorier, där har Dukan en egen kategori :) 

Och jag håller med dig, muffinsarna är inte så underbara.. Slängde mina idag för jag mår illa av att tänka på dem. De ser ju fina ut, men smakar.. ja, yoghurt med uppsvällda havregryn.. 
  • Anonym (Wohoo)
    morguse skrev 2011-02-04 22:06:01 följande:
    aha jag som varken har bikarbonat, cocosflingor eller psylliumfrön hemma....typiskt...
    nä dom där muffinsarna....varken jag eller sambon tyckte det var något o hänga i julgranen....jag som verkligen var sugen på något....
    alltså popcorn.....får man verkligen inte?? om man poppar själv? med typ nästan ingen olja? o saltar mycket lite...... 
    Kan ta bakpulver istället för bikarbonat och kokosflingor behöver man inte ta och det är inte ens tillåtet egentligen :) psylliumfrön kan du också skippa.

Men jag tycker nog att du ska göra carls bröd istället, mycket godare än oopsies! 
  • Anonym (Wohoo)
    bara lilla jag skrev 2011-02-07 19:04:48 följande:
    hej allihopa! Kommer börja mikn dukandiet imorgon är planen :) Men jag kommer inte väga mig utan mitt mål med det är att minska midjeomfånget till jag känner mig nöjd med mig själv..  så varken mått eller vikt kommer jag att kolla då jag vet med mig själv att jag är jättemotiverad ända tills jag märker att det står stilla för då tappar jag sugen och lägger ner..

här har jag hittat en blogg som verkar vara bra som handlar om dukan:
      milouochkarriaren.blogspot.com/2010/10/dukan-...

Men hon skriver biff, kalv i proteinlistan.. Betyder det kalvbiff eller är det liksom en riktig biff`? Vad tror ni som är kunniga?

Sen skriver hon mjölkprodukter men 0% fett men finns verkligen det? Men vad jag förstår det som efter att ha läst här i forumet så får man äta upp till 5% fett? :D

Är det några fler restriktioner man bör tänka på som man kan göra fel? Har sett det där med äggen? Har ni några goda tips på mellanmål? 
    Här har du en bra sida: http://dukan.forum24.se/dukan.html
    Med både recept och råd och peppning :)
  • Anonym (Wohoo)
    morguse skrev 2011-02-10 19:03:59 följande:
    Har ni sett the recepie of the week på dukans hemsida?? Den chokladtårtan såg smaskig ut!!! ska prova o göra den imorgon!!!
    Ja den ser jättegod ut, jag tänkte också prova den imorgon :)

• Anonym (Wohoo)
    tussill skrev 2011-02-22 08:34:27 följande:
    Nu är jag taggad igen! Varit på dop i helgen, käkade en minimal bit smörgåstårta. Dumma vanliga tårtan råkade hoppa på mig och det blev en större bit där. Men så tog jag mig i nacken och åkte till willys och handla hem inför veckan. Så här i efterhand kan jag fortfarande se att magen är faktiskt mindre än förr. Nu har jag nio veckor kvar till min resa, vill ju kunna se bra ut i bikini igen. Har alltid varit bred om rumpan och låren men det är magen som har levt sitt egna liv senaste tiden. Jag skulle ha väldigt lätt och rasa i vikt om jag "ville" men då skulle jag få strunta i min medicin och då kan jag inte "leva" istället. Enda fördelen med hur jag ser ut nu är mina bröst! haha
    Låter kanske lite löjligt men jag försöker hitta något positiv med min kropp.
    Så nu har jag kyckling kötbullar, nötfärs, kalkon, ägg och grönsaker hemma. Yogurth är ett måste, den hjälper mig och hålla socker suget borta i veckorna. Jag hoppas det blir så bra som jag vill nu, trots att man måste gå trampa i lingonskogen Rynkar på näsan Näe choklad får nu mera smaka kåldolmar eller något annat äckligt!
    Så hur har ni andra det?
    Ja det är sötsuget som är det största problemet för mig :)
    Jag har fuskat som tusan i helgen.. Ätit ostbågar med dill dipp gjord på 10% turkisk yoghurt och så salt o blandat och en gott o blandat... Men jag drack iallafall cola zero!
    Så varför denna hetsätning i söndags? Jo, för att jag var bakis. Jag fuskade nämligen även i lördags. Jag och två till drack två flaskor vin, en flaska skumpa, några öl, några shots och käkade tacos. Jag käkade både creme fraiche och taco chips. Så ingen helg jag är stolt över... :(

Kåldolmar där sa du nåt... Fast jag älskar't förstås. ;)
    Får man äta kål tro?? 
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?