• tussill

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Mysgosmys skrev 2011-01-30 13:17:15 följande:
    Jag har läst att man får äta allt som har mindre än 4% fett, så var fick du 0,5 ifrån?? =P

Jag har klarat mig rätt bra tycker jag ändå, inne på 7e dagen nu och hade gått ner 3,3kg i fredags.. I fredags blev det några glas vin och några öl, vi hade ju dejt! Och gick sedan på födelsedagsfest. :)
    Men jag fuskade inget med maten utan åt troget min keso och kött.. :)

Igår var jag väldigt bakis, och brukar då kasta i mig chips och godis i gigantiska mängder. Det blev kött, räkor, kvarg, tonfisk och cola zero istället den här gången! Väldigt stolt över mig själv! Imorgon ska jag väga mig igen, har ju bestämt att bara väga mig på måndagar men vägde mig ändå i fredags för att kolla om alkoholen förstörde nåt. Det får jag ju svar på imorgon :P

Gick ut och gick varje dag den här veckan förutom igår och idag. Tyvärr så stukade jag min fot ganska kraftigt i fredags, så nu vet jag inte när jag kan gå ut och gå igen... :S 
    Sidan 37 eller 38 fråga jag om detta fick svar mindre än 1% så vad är det som gäller nu?
  • tussill
    Mayda skrev 2011-01-30 14:01:17 följande:
    Tussill: jag fick för mej att saltet binder vattnet i kroppen...
    Ja det gör det ju men jag har inte avstått från det pga att kroppen tömmer ju vätskedepoerna rätt mycket i början vad jag förstod. Och så är det nödvändigt för kroppen att hålla balansen med salter, syra och så.
    Jag kanske gör helt fel som kör med salt men jag har oftast i lite halvssalt istället och inga mängder.
    Det här är ju nytt för mig så jag kan som sagt ha fel, men har ändå gått ner 3kg hittills.
  • tussill

God dag!
    Nu är man på hugget igen, ny vecka nya utmaningar!
    Känns skönt att man har kommit in i rätt bana nu igen. Igår blev det grillad kyckling utan skinn och tzatziki.
    Det verkar som de flesta av oss har fått det lite oklart vad man får och inte får äta.
    Men om boken säger att man får äta produkter med fetthalt under 5 % så är det ju jätte bra.
    Lättare och hitta något i sin lokala affär då. Och då passar ju många av de färdiga dipparna dieten!
    Blev inget handlande igår så får fylla på skåpen idag istället.
    Jag är också ute efter något bröd eller liknande, börjar sakna det nu. Får googla lite men det är ju inte några basvaror som man får använda (menar mjöl och sånt). Har fortfarande det jobbigt och hitta bra mellanmål, speciellt när man längtar efter bröd. Äter bara yogurth som det är nu, då jag tycker keso är vidrigt. (Tål inte konsistensen).
    Tränar ni något nu när ni kör dieten?

• tussill
    dannya skrev 2011-01-31 11:38:17 följande:
    Hej alla duktiga folk!

Hur har ni lyckats med dieten? Känner ni er mycket trötta? Och om ni som gjort det länge nu, har ni lyckats hålla vikten?:)
    Jag funderar på det, och blev ganska taggad efter att läsa allt som ni skriver här:) 

Lycka till allesammans! 
    Jag är inne på dag 8, har gått ner 3kg. Ja jag är ganska trött men det har väl med vattnet och kolhydraterna att göra. Ska köra attack fasen några dagar till då jag fuska i helgen.
    Förstår att du blir taggad, välkommen att haka på!
    Det som hjälper mig mest är att skriva med er här, att inte tappa motivationen helt. Man får bra förslag på mat och svar på många frågor.

tack detsammaSkrattande
  • tussill
    ella72 skrev 2011-01-31 12:54:23 följande:
    Har nu kört 3 veckor och tappat hela 7 kg. Detta är det bästa jag har gjort. Mår så bra.
    Lite tips på hur mina dagar brukar se ut.

Frukost
    Naturell lätt youghurt 0,5% 2-3 dl med kanel på, Latte på minimjölk
    Ibland ett ägg 

Lunch & Middag
    Omelett med räkor och mini keso
    Kycklingfile
    Rökt lax
    Nötfärsbiffar
    Ungsbakad fisk av olika slag
    tonfisk
    Strimlad biff med kesoröra
    Eller ngt annat kött med keso blandat med örter eller rödlök och citron eller Tzatziki.

Är det protein och grönsaksdagar så gör jag antingen grönsaker i ugnen som champinjoner, paprika, lök, rödbetor, tomater, morötter eller en kall sallad med blandade grönsaker till.

Till mellanmål kör jag antingen lite Arlas miniyoughurt med fruktsmak blandat med en klick keso, keso med kanel, youghurt eller ett kokt ägg.

Detta har funkat hur bra som helst för mig

Nu fortsätter vi att kämpa på. Tänk vad snygga vi kommer vara till sommarenGlad
    Ja det ser jag fram emot!Flört Nu är det 7kg kvar för min del men det ska gå. Har hållt på städat och svättats så snart blir det affären. Extrapris på kycklingfilé här hemma 3 förp 700g 100kr, som hittat hihi
  • tussill

Mätt i magen efter köttfärsbiffar, tzatziki och såna där ompalumpas haha (oopsies)
    Tycker inte dom vart goda i sig men till biffarna vart det gott.
    Unnar mig rn proviva female just nu (jag folsyra och b12 brist sen förr) får inte låta vitamin värdena sjunka.
    Är så glad, vart uppringd om nytt arbete av 90 st andra sökande! Så nu håller jag tummarna för en personlig intervju! Och kommunen gick och förlängde mitt nuvarande arbete till mars, skulle ha slutat om tre veckor.
    Kanske äntligen lyckan ler mot mig! Nu är jag mer taggad inför dieten med

• tussill

Hej igen alla kämpar!
    Hur går det för er? Själv är jag inne på dag 9 idag och denna dag blir det kyckling och ägg för hela slanten!
    Väntar otåligt på posten för och se om mina nya glasögon är med, haha vilket roligt liv.
    ska strax iväg och jobba, ha det gott

• tussill

Jag är också på dag 10 idag men eftersom jag fuska i helgen kör jag en dag till, så på fredag blir det grönsaker.
    Gått ner 3kg och har också stannat av med vikten. Kisseriet har lugnat ner sig, samma huvudvärken är borta.
    Såg att jag har minskat runt höftena så det känns kul och pytte lite runt magen. Ändå försöker jag köra ett tränings pass speciellt för magen. Men det tar väl tid antar jag. Har 7 kg kvar och det verkar som att det tar ca 2 mån för det flesta och gå ner så pass. Ivrig på se resultat nu!
    Längtar efter smörgåsar ibland och glass vartannat och sen choklad men inte att jag måste ha. Bara en längtan. Har en hel flaska saft kvar hemma sen innan dieten och något smågodis i en jackfick haha men har inte rört det.
    Men det var nära igår men det får heta aja baja!
    Tror det får bli köttfärs idag men i vilken form vet jag inte än. Blev lite irriterad på sambon som handla hem ost! Och även om den var riktigt mager så får det väl inte ingå? och så kom han hem med fläskfärs med, hmm dessa karlar...Foten i munnen
    Varit så glad för det andra jobbet som det ev kan bli något med, men har sån himla separations ångest över det stället jag är på nu. Jag trivs så himla bra med mina killar och är sådan känslomänniska som fäster mig lätt vid folk. En av killarna har också fått annat jobb erbjudande så, det känns tråkigt. Där jag är nu är den bästa arbetsplatsen jag har någonsin varit på, därför jobbigt. Ursäkta detta då det inte har med dieten och göra, behövde bara lätta på mitt hjärta.

• tussill
    Anonym (jag) skrev 2011-02-02 09:04:13 följande:
    Jag börjar också märka lite resultat. Innan jag började med Dukan så gick jag på GI  för det har jag gjort förr . 
    Men började känna att jag inte gick ner. Med GI gick jag ner 3,8 , när jag fick min mens så hade jag gått upp alla kilona utan att fuska. Började med Dukan i torsdags och nu är det minus 5 kilo på vågen . Men det var nog mensen som gjorde sitt så jag vet inte exakt hur mycket jag har gått ner.
    Jag köpte mig detox på hälsokost och springer och kissar ännu mer. 
    I natt gick jag 7 gånger  så det är lite jobbigt ,men det kan det vara värt.....
    Ska köra attack fasen i tio dagar. Har gjort bort mig  en dag då jag på lidl köpte smaksatt kvarg som har socker så jag kanske borde förlänga attack fasen pga . detta.
    Vad hade ni gjort ?   
    Jag måste också gå ner 20 - 25 kilo......
    Men jag hade vart nöjd med 15 kilo minus....
    Lycka till alla...  
    Mamma cia ! Har du kört GI förr? 
    Du kan nog köra på som vanligt, det var ingen stor synd med lite kvarg med socker i. Jag fuska ordentligt med choklad och kebab kött i helgen. Skulle ha kört attack fasen bara 5-7 dagar från början men har förlängt den själv pga av mitt samvete. Ska gå ner 10 kg, 7 kvar nu.
  • tussill
    Anonym (jag) skrev 2011-02-02 09:29:29 följande:
    Tack snälla ,då gör jag detFlört
    Hoppas det ordnar sig för dig med när det gäller jobbet  . Förstår att det måste vara jobbigt för dig...
    lycka till ! 
    {#emotions_dlg.flower}Tack{#emotions_dlg.flower}

kram
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?