Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?
Först och främst vill jag skicka en styrkekram till dig..
Jag kan inte ge dig något råd för att gå vidare, baserat på det "lilla" du skrivit.
Men jag kan säga som så här, hade min syster (systrar) inte närvarat på mitt barns begravning så vet jag inte vad jag hade gjort.. finns inget ursäkt i världen att inte närvara (ngn kanske, men definitivt inte en tenta.)
Nä, skamligt av henne.. även om hon är "känslig" å dina föräldrars minsta, så borde hon själv inse att i det skicket du var i så behövde du allt stöt och närhet du kunde få i det läget.. både före, under och efter..
Förstår att du inte orkade ta i det då, men detta kommer gräma dig om du inte får upp det till ytan.
Om du tycker det är svårt att ta det "face-to-face" är mitt tips att gå hem till henne, säga att du skrivit ett långt brev (som du då gjort) och förklara för henne att det är jobbigt att säga allt rakt ut och du vill att hon ska läsa detta brevet i lugn och ro och i eftertänksamhet. Därefter prata om allt som ligger under ytan och bubblar.
Vad har du förresten sagt för anledning nu när du valde att bryta med henne?
Var du ärlig?
Nä, du måste få sagt det du känner, annars kommer du inte gå vidare..
Men som sagt, att inte finnas för dig i den svåra stunden är för mig ofattbart.
Om hon nu inte fattade det själv, borde dina föräldrar, hennes kille eller någon annan talat om detta för henne.
Lycka till!