Inlägg från: nonayti |Visa alla inlägg
  • nonayti

Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?

Men herregud, man går inte på någons begravning bara för att sörja den avliden, utan för att stötta och hjälpa anhöriga.Och om de närmaste inte gör det, vem ska göra det. Jag skulle bli jätte besviken.Så jag håller med ts till hundra. Några timmar kunde hon väl ta från sin plugg. Och kom inte och säg att hon kanske inte klarar av det. Vaddå, hur tror ni ts klarade det, det var ju hennes son. Finns inget värre än att förlora ett barn.

Nej ts, jag tycker inte att du överreagerar. Men jag tycker däremot att du ska prata med henne.

Och till alla som frågar omålder så tycker jag inte det spelar roll. om hon inte hade relation till sonen så hade hon väl relation till systern(ts) och hon borde vara där som stöd för ts.

beklagar så ts för din förlust. skickar massa kramar till dig och din familj

• nonayti
    Anonym skrev 2010-11-08 01:30:57 följande:
    Alla ORKAR inte gå på begravning hur myket e än vill stötta? Vem vet om ts sorg var störst?
    så du tror att om det var systern son, så skulle hon inte gå på sin sons begravning för hon inte orkar inte. det finns jobbiga grejer i livet som man måste ta.
    Det finns många grejer man orkar inte göra och man mår dåligt av, men ett sätt att visa kärlek och stöttning är genom att göra dessa jobbiga grejerna.
    Livet är inte dans på roser hela tiden. Roser har taggar också.

Det jag inte förstår att folk finns omkring när allt är bra men försvinner när det blir jobbigt. det är då man behöver sina nära och kära som mest.
Svar på tråden Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?