elovesj skrev 2010-11-08 19:31:28 följande:
Putte 11: Tagga ner lite va! Din tes är att TS har fel, tänker fel och inte känner sin syster.
ÄR DU TS??? Respektera att kvinnan skriver att hon har sorg.. Om det gör dig förbannad att TS inte lämnat detta bakom sig, så är det faktiskt aldrig väluppfostrat att gå till attack mot en som sörjer/är bitter eller vad som.
Dock så ger jag dig en eloge som inte är anonym när du skriver detta. Det är ju en mängd anonyma som går på samma "du har såååå fel, så jag ska mangla in mina egna starka åsikter allt vad jag bara har".
Frågan jag ställer mig är till alla, hur kan man svara ngn som mår dåligt (oavsett om det i dina egna ögon är små eller stora värdsligheter) icke respektabelt?
Ursäkta - tagga ner? Jag har aldrig taggat upp. I den aktuella frågeställningen, så måste man väl inte nödvändigtvis hålla med TS, bara för att hon har sorg? Jag respekterar att TS inte mår bra av det och säger inte att hon inte får det. Däremot tycker jag att det är ganska inskränkt resonerat och det står jag för. Jag har inte sagt att det inte är en naturlig reaktion, men däremot förbehåller jag mig som mer objektiv betraktare rätten att komma med åsikter om hur JAG tycker att TS borde hantera det. Frågan är ställd - och jag svarar vad jag tycker. På vad sätt är det respektlöst?
OT: Håller med om att det är ynkligt att skriva anonymt och inte våga stå för sina åsikter - ens när man faktiskt är tämligen anonym ändå, bakom ett nick. Självklart finns det känsligare frågor och när man vill diskutera specifika detaljer när man inte vill släppa minsta lilla, men jag håller med om att anonymiteten generellt missbrukas här.