Inlägg från: svealo |Visa alla inlägg
  • svealo

Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?

jag beklagar sorgen, kan inte föreställa mig hur det känns =(

Tänkte bara säga min åsikt i det hela... Jag tycker att det är fruktansvärt dåligt! Familjen borde alltid gå först. Din syster skulle utan tvekan få tillåtelse av läraren att göra om tentan vid ett annat tillfälle. Dålig bortförklaring.
    En begravning går ju inte att göra om, det är ett sista farväl. HUr jobbigt det än var för henne så borde hon se det ur ditt perspektiv som faktiskt var hans mamma, hur skulle hon känna om det var tvärt om, att du inte kom på hennes sons begravning?

Tusen kramar till dig!!!

• svealo
    Bulle i ungnen skrev 2010-11-08 20:18:57 följande:
    Anonym skrev 2010-11-08 20:14:40 följande:
    Förstår dig till fullo. tentor kan man göra om men detta tillfälle var då och en gång.
    Tycker absolut hon borde tagit sig dit oavsett.

Däremot borde du sluta älta detta för dig själv...faktum hon kom INTE. Du kan inte påverka, ändra el göra något åt hennes val såhär i efterhand. Du kan bara acceptera det, lägga det bakom dig och gå vidare. Låt inte det ta så stor del av ditt liv. Du och din man har drabbats av de tmest fruktansvärda man kan tänka sig, att förlora sitt barn. Så fruktansvärt att jag ryser, kan inte ens tänka mig el försöka tro att jag förstår hur det känns.
    Tror du inte att det egentligen är så att du inte sörjt färdigt el vet hru du ska gå vidare som gör att du hänger upp dig på hennes val? 
    El så måste du får svar på detta för att kunna lägga detta bakom dig och leva med sorgen efter sonen?
    Tycker du ska prata med syrran. Har du sagt rakt ut vad du känner?
    För de kan ju inte veta vad du tycker om du inte är rak och ärlig...de kanske inte riktigt vågar ta upp situationen med dig av rädsla att trampa på tårna. 
    Samla till familjeråd och prata ut!
    Och funkar inte det så gå till ngn professionell rådgivning och lär dig leva med detta så du kan släppa ryggsäcken! 
    Alla ni som tycker att ts syster gjorde fel, ni har inte tänkt på att hon kanske inte orkade pga av all sorg?
    Inte orkade... jag köper inte den! Begravningen är en del av att bearbeta sorgen. Har du tänkt på mammans sorg? vem är det som har förlorat sin son? 
    Om det var min syster och jag inte ville gå pga min sorg hade jag gått ändå av respekt till min syster och hennes son 
  • svealo
    Bulle i ungnen skrev 2010-11-08 20:28:26 följande:
    För alla är inte begravningen en del av sorgearbetet.
    okej om det inte är det kan man väl bearbeta sorgen efteråt, en begravning är en del av att någon dör. Respektlöst och egoistiskt att inte gå. Jag förstår om man inte vill, det ville inte jag heller när min farmor dog eftersom det skulle bli så jobbigt. Men det var skönt att gå dit av respekt till henne, min farfar och en del i mitt sorgarbete. 
  • svealo
    Bulle i ungnen skrev 2010-11-08 20:33:52 följande:
    "en begravning är en del av att någon dör" så de som inte har begravning har missat en del då eller?
    vi bor i sverige, ellehur? vet inte vilken värld du lever i.....
Svar på tråden Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?