Inlägg från: Anonym (EM) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EM)

Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?

Jag är uppvuxen och uppfostrad till att kunna förlåta hur den andra parten än beter sig, när det gäller familj. Särskilt syskon. Och alla har vi varit med om stora saker, liknande detta, men har bara accepterat att så är det. Även om vissa saker har varit hjärtekrossande så kommer man över det.. man ska ta vara på varandra hur eller hur och även om din syster valde att inte komma på din sons begravning så tycker jag att gjort är gjort, låt henne känna den skulden i sådana fall, vem vet, det kanske kommer längre fram? Det tog ju lång tid för dig att inse att du var irriterad och arg på henne....

Jag har aldrig förstått hur man inte kan ha ett starkt band till nära familj och hur man kan sluta prata med sin egna syster eller bror, mor eller far, farmor eller farfar..ja nära släkt i allmänhet, därför utrycker jag mig säkert klumpigt nu och folk blir säkert irriterade av vad jag skrivit, men jag hoppas att du kan försöka lämna detta bakom dig och låta henne förstå med tiden att hon kanske borde ha kommit!

Stor kram!

Svar på tråden Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?