Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Att curla eller att inte curla?

Såg inte programmet, men såg inslaget på nyheterna om det.

Att köpa en lägenhet till sitt barn, om man kan, är inte att curla tycker jag. Men att komma dit och plocka smutstvätt och städa är too much!

Så lite lagom curling är ok, så länge kidsen KAN själva om de måste, och inte blir sura när föräldrarna säger nej. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Det är väl som min mormor sa: Man är inte bortskämd så länge man kan uppföra sig.

Och uppföra sig är ju just att inte bli sur om föräldrarna säger nej. Jag fick lägenhet när jag flyttade hemifrån, och bil när fyllde 18, men det var ju inget jag krävde. Jag fick det för att de ( i detta fallet mormor och morfar) hade råd, hade 1 enda barnbarn och ville hellre ge med varm än med kall hand.

Hade jag däremot krävt det, blivit sur om jag inte fått och inte jobbat / pluggat och skött mig så hade det ju varit curling. Och jag har alltid städat min egen toa. Däremot så fick jag faktiskt tvätten tvättad, men det var bara för att det inte fick plats nån maskin i min pyttelgh och det var extremont om tvättider. Men jag KUNDE tvätta, det handlade inte om lathet

• Linda1976
    sextiotalist skrev 2010-11-09 08:28:31 följande:
    Det håller jag med om fullständigt, alla har olika förutsättningar, har i min vänkrets de som har väldigt täta föräldrar, där bil och körkort är något självklart att barnen skall få, men just den personen är ändå inte söndercurlad utan ställer upp för andra på samma sätt som hans föräldrar ställt upp för honom,  tvekade inte en sekund att åka till sin mormor och ta massor till tippen, det gör ingen söndercurlad ungdom.
    Nämenprecis!!

Man kan vara en självständig, självgående, självförsörjande, hjälpsam, väluppfostrad och normal även om man fått lgh och bil. Men den ekvationen är det tyvärr många som inte får ihop. 
  • Linda1976

Vad jag upptäckt att fruar curlar sina män! När jag sitter i telefon på jobbet och tar emot bokningar, så är det ofta fruar ringer och bokar åt sina män. Så sitter de i bakgrunden å ropar "Nä, Britt - INTE på torsdag, då ska jag på fotvård"  

Svar på tråden Att curla eller att inte curla?