Inlägg från: elovesj |Visa alla inlägg
  • elovesj

Att curla eller att inte curla?

*läser* Ja kanske därför mina barn upplevs så smarta, de tar för sig, de vill göra allt själva och klarar nog allt också. Kanske inte köra bil då =).

Men jag har alltid gått efter principen att jag vill ha självständiga barn, som ger sit uuut i världen, in i problemen, engagera sig, bli aktiva människor, fyllda med empati och en känsla av att "dra upp handskarna" och hjälpa till.

Jag vill att deras första bil ska vara en skrothög som knappt kommer fram, jag vill att deras första boende ska vara en studentkorridor/tillsammans med polarna eller en liten 1:a i 4de hand =).

Det är ju en del av liiiivet =) Och inte kan man njuta av det om föräldrarna DÖLJER liver från sina barn...

Obehagliga situationer, pinsamma situationer är ngt barnen måste lära sig vara med om, men när de är vuxna så hoppas jag att de VET hur de ska ta sig UR dom. Och det kan man omöjligt begärna om morsan dammat damråttorna ifrån hörnen.. ...

Curling är säkert inte skadligt, vi behöver alla vara olika. Men för att föra världen framåt så behöver vi nog bli lite uppfinningsrika och våga, se, tänka.. Och det tror jag är svårt med curlade människor....

• elovesj

Debattartikel om programmet..
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article8095959.ab#abArticleCommentsWrite

Beskriver här att 50 - 60 talisterna borde ta på sig en del av ungdomarnas curlade vanor =).
    Och debattören frågas sig huruvida 70 talisterna nu ska börja curla sina barn?

Men Hallå, är det för att vi 80 talister INTE är "kända" för att curla. Eller är det så att man inte ses som vuxen/förälder innan man är 40 (!) år...?
    Är det inte att flytta normen lite.. Vi som är 30 räknas som ungdomar och 18 år gamla.

:-O // 2 barns icke curling morsan! 

Svar på tråden Att curla eller att inte curla?