Inlägg från: mrs Elliott |Visa alla inlägg
  • mrs Elliott

Att curla eller att inte curla?

Att hjälpa till hemma är väl en sak ,jag städade sällan mitt rum ,men då fick det vara stökigt:) Aldrig i livet att min morsa hade städat åt mig efter att jag fyllt 7 år ..never.
    Men det absolut VÅRSTA  med dessa ungdomar är att de inte Vill jobba !! När vi var 14 SLOGS vi om sommarjobben . Alla skulle sommarjobba ,man ville det .för att känna sig vuxen och att få egna pengar . Det var aldrig något snack .
    När man hade flyttat hemifrån (i mitt fall direkt efter gymn) var det ärvda möbler och loppisfynd som gällde tills man sparat ihop tillräckligt för att köpa nytt . Återigen genom ARBETE  och då menar jag ,städa ,hemtjänst,posten ...vanliga skitjobb som man får när man inte har vare sig utb eller erfarenhet....INTE för mammas och pappas pengar . Och då hade jag föräldrar med hyfsad ekonomi .
    Ingen av mina kompisar fick något bara sådär ..tex nya telefoner tv apparater eller resor ..man fick jobba och spara själv . Jag jobbade 1 år för att spara till en USA resa.

• mrs Elliott

Varför vill man överhuvudtaget curla sina barn? Är det något behov vissa föräldrar försöker fylla hos sig själva genom att serva fullt friska normalfungerande vuxna ?

Svar på tråden Att curla eller att inte curla?