• Snova

Att curla eller att inte curla?

Såg precis tv-serien "ung och bortskämd". De föräldrarna var väl extrema men nu undrar jag hur ni ser på att hjälpa barnet med sådant det egentligen kan eller borde lära sig (och åtminstone prova själv först)? Curlas det så mycket som media får det att låta som?

Ville göra en undersökning för att få en övergripande koll men det var rätt svårt att utforma alternativen...

Jag försöker låta bli att curla mina barn, särskilt som jag var ganska curlad själv och inte känner att jag har tjänat på det, tvärtom.

http://snovas.blogspot.com/2010/11/sopa-sopa.html 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att curla eller att inte curla?
  • Snova
    Linda1976 skrev 2010-11-08 21:39:54 följande:
    Såg inte programmet, men såg inslaget på nyheterna om det.

Att köpa en lägenhet till sitt barn, om man kan, är inte att curla tycker jag. Men att komma dit och plocka smutstvätt och städa är too much!

Så lite lagom curling är ok, så länge kidsen KAN själva om de måste, och inte blir sura när föräldrarna säger nej. 
    Jo, jag gillar det resonemanget men det är svårt att dra gränsen. Men det om att köpa lgh men inte tvätta håller jag helt med om!
  • Snova

Per G
    OMG!

lövet
    en bebis kan man ju inte curla och en två-åring är väl på gränsen. man kan ge den allt den vill ha i butiken...menar inte att du gör det då. 

• Snova

Hinner inte igenom allt nu men jag tycker debatten har hamnat rätt snett, igår i "Debatt" handlade det väldigt mkt om städning... Geez, problemet är ju helheten!

• Snova

Tycker att det är så sjukt att folk går på barnen, det är ju föräldrarnas fel!

Och angående att curling är en kompensation så stämmer det inte i mitt fall. Och som en av psykologerna i Debatt sa; det är bättre att bli curlad än att ingen bryr sig om en. Så av två extremer är det bättre.

Svar på tråden Att curla eller att inte curla?