annapanna101 skrev 2010-11-09 16:48:43 följande:
Tack för era inlägg! Det som gör mig förvirrad är väl att jag trodde vi redan "hade grundat" för det här. Det är inte första gången han är borta och jag har flera gånger påtalat att jag inte vet vad jag ska förvänta mig. Att det här är en helt ny situation för mig och jag föreställer mig att det kan bli tufft.
Om han skulle säga att han inte kan begära att "jag ska vänta" eller erbjuda att vi tar upp kontakten igen så skulle det ändå kännas ok (tror jag).
Men det faktum att han bara blåser av allt, utan snack om vänskap eller liknande. Han säger att han inte kan ha "något i huvudet som distraherar" för det kan innebära direkt livsfara när han är tvungen att fatta avgörande beslut i pressade situationer.
Men hur kan en så kärleksfull människa, som tidigare har haft lätt för att visa känslor och verkligen bjudit på sig själv bara stänga av??
Gissar utifrån erfarenhet men endast han som vet egentligen och jag skulle nog inte pressa honom utan försöka leva med saken istället; han kan tänka en massa nu och således på så vis lyckas han hålla känslorna under kontroll - är de äkta så kommer han dock tillbaka ska du se

, han kan ha blivit rädd, han kan känns sig pressad och tudelad och väljer det som är känt för honom och minst riskabelt - tyvärr inte du i det här laget, han kan ha dåliga erfarenheter av distansförhållanden eller dylikt som gör att han blåst av detta... det går ju att spekulera i evigheter. Försök att låta det vara och se vad som händer.