Inlägg från: Lady Li |Visa alla inlägg
  • Lady Li

Sminkborstar?

Jag tycker att borstarna från MAC är helt fantastiska, men dyra.
    Dock håller de i många många år och man får se det som en livsinvestering. Sköter man dem bra så håller de hela livet. Man kanske kan köpa en per år eller önska sig en på julafton och en på födelsedagen. Succesivt kan man på så sätt byta ut sin borstkollektion. Räkna inte med att kunna byta ut alla borstar över en natt.

• Lady Li

Det finns även ett amerikanskt märke som heter Coastal scents och de har jättebra borstar till en billig penning. Mycket kopior på MAC borstar som faktiskt håller kvalitetsmåttet. Dock (igen)  kanske det blir lite dyrare om man ska betala frakt från USA till Sverige. Jag har inte själv betalat den frakten när jag handlade deras borstar då jag hade en kompis som skickade dem men det är nog värt att kolla upp vad frakten blir. Lätt att räkna ut på deras hemsida.
    En del av Kicks borstar är annars ganska bra och som nämnt tidigare så är bodyshops borstar också bra men inte direkt billigare än MACs eller har jag fel?
    På Yves Rocher så har de bra ögonskuggsborstar, dock inte så mycket att välja på men de tre som finns är bra och håller länge, ganska rimligt pris.

Svar på tråden Sminkborstar?