• liie

Bugaboo eller emmaljunga?

Jag vill ha en bugaboo men min sambo vill ha en emmaljunga..
    Visst passar båda om man bor på landet?  Vet ni några fördelar/nackdelar med att ha en bugaboo vs emmaljunga?
    Var ni ense med eran partner när ni skulle välja vagn? Det är förövrigt vårat första barn och jag är gravid i v 19 nu. Tips tack?

• Svar på tråden Bugaboo eller emmaljunga?
  • liie

Han vet nog inte själv vilken emmaljunga men saken är väl den att hans bror och hans fru har en emmaljunga och han har nog blivit påverkad utav vad de säger..Sen var vi och kollade på vagn igår och det blev ju inte bättre utav att expediten höjde emmaljungan till skyarna.. Visst det är säkert en jätte bra vagn men jag vill inte ha en vagn som många har utan då föredrar jag en bugaboo cam:)  Det blir nog mest grusväg men även asfalt.
    Vad är det för skillnad på fasta och snurrhjul då?:)

• liie

Okej.. Men en nitro city funkar den ochså på grusvägar eller är det bättre med en city cross?
    Ursäkta för dumma frågor men är helt grön ang. vagnar och jag har nu insett att det är en hel djungel där ute..

• liie

Okej men är en city cross smidigt inne i stan eller känns den klumpig?
    Är det någon som har en bugga cam med vinter-terränghjul då?

Kan medge att jag kommer väl mest gå grusvägar och asfalt ute här vi bor, men är även inne rätt mycket i stan och det är då jag känner att jag inte vill kånka runt på en otymplig vagn.

• liie

Beror nog på vart man bor men vi bor i en mindre ort och här har de flesta emmaljunga..

• liie

Blir helt snurrig av alla vagnars fineser.. Men har kommit fram till att vagnen ska vara
    smidig
    inte för tung
    Inte ta för mycket plats
    Ska kunna promenera på skogsvägar och grusvägar, dock är det inte så mkt grus på våra vägar.
    Kommer främst att ha den hemma men ett måste är att den funkar i stan, så jag slipper kånka runt på en otymplig vagn.
    Vill kunna välja om delen ska vara fram eller bak.
     Vill helst inte ha 4 fasta hjul, men är det det bästa i terräng eller?
     Då vi bor på landet så vill jag kunna ha vagnen ute ibland om bebis sover.
    Kort och gott så vill vi ha en smidig,snygg vagn som funkar för oss på landet men även i stan.

Är 3-hjuliga vagnar stabila i terräng eller passar de bättre i stan?
    Vad finns det för fördelar-nackdelar med en vagn som man kan ha som babyskydd ochså? Och vilka vagnar är det?

• liie

Och så vill vi ha en kombi vagn ochså:)

• liie

vad är det för fördelar med 4 fasta hjul? Och nackdelar?

• liie

Nu har vi äntligen hittat den optimala vagnen! Varför tänktejag inte på denna vagn från första stund?:) det blev en Urban jungle:) Helt perfekt! Tacki alla fall!

Svar på tråden Bugaboo eller emmaljunga?