Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Bugaboo eller emmaljunga?

Jag kommer absolut välja en Bugga när vi ska ha barn. Men så bor vi  i stan.

Hade jag bott på landet och mest gått på grusvägar hade jag kört på en Emmaljunga City Cross. Men vill du ha en Bugga - köp till terränghjulen.

• enlitenbitkaka
    liie skrev 2010-11-09 11:29:37 följande:

Vad är det för skillnad på fasta och snurrhjul då?:)

De små rörliga hjulen klarar inte av "hinder" såsom sten, löst grus, knotiga stigar osch lika bra som en vagn med stora hjul
  • enlitenbitkaka
    liie skrev 2010-11-09 11:44:30 följande:
    Okej.. Men en nitro city funkar den ochså på grusvägar eller är det bättre med en city cross?
    Ursäkta för dumma frågor men är helt grön ang. vagnar och jag har nu insett att det är en hel djungel där ute..
    Ska du gå grusväg men vill ha en vagn med svängbara hjul ska du välja en Bugaboo. Där kan du köpa till terränghjul, det kan du inte på Nitro. + att Buggan är smidigare att köra med "bakhjulen" framåt än Emmaljungan.
  • enlitenbitkaka
    liie skrev 2010-11-09 11:53:55 följande:
    Okej men är en city cross smidigt inne i stan eller känns den klumpig?
    Är det någon som har en bugga cam med vinter-terränghjul då?

Kan medge att jag kommer väl mest gå grusvägar och asfalt ute här vi bor, men är även inne rätt mycket i stan och det är då jag känner att jag inte vill kånka runt på en otymplig vagn.
    Leta upp Bugaboo-tråden och fråga där Buggan kommer du förmodligen kunna ha hela vagntiden...Emmaljunga City Cross kommer INTE vara kul att dra i stan när barnet blir större.
  • enlitenbitkaka
    JWM skrev 2010-11-09 12:16:44 följande:
    emmaljunga helt klart

varför köpa en dyr dyr bugga o inte kunna använda dom små snurrhjulen utan måsta köpa till dom dyra stora hjulen???

lantis med många grusvägspromenader bakom mig o kan bara säga
    -en rejäl vagn med 4 hjul typ emmaljunga eller brio är bäst för annars får man släpa vagnen med sig över grus, gegga o snö...bläää
    Dyr och dyr...en Emmaljunga City Cross kostar ändå 7300:-. Är du uppe i de summorna gör inte ett par till någon större skillnad. Och de extra lapparna du lägger på en bugga får du tillbaka när du säljer den.
  • enlitenbitkaka
    Anna Paulita skrev 2010-11-09 22:54:16 följande:
    Nu för tiden tror jag snarare att Bugaboon är mer vanlig en en EL. Jag tycker 80% av alla mammaor jag möter har en Bugaboo Cameleont.
    Nog en Stockholmsfenomen Här i Götet kör "alla" UJ eller EL Nitro....
  • enlitenbitkaka

Ska du ha en vagn med små svängbara hjul, då ska du ha en Bugaboo. Den är överlägsen alla andra cityvagnar. Ska du ha en vagn med fyra fasta så finns det ju mängder att välja mellan, men ingen som är smidig som City Cross i stan

• enlitenbitkaka
    ängeln83 skrev 2010-11-11 08:44:23 följande:
    Fast Emmaljunga har ju också vagnar med svänbara hjul som är minst lika smidiga som Bugaboo
    Nej faktiskt är de inte det Om du ex vill köra med de stora hjulen framåt (i snö osv) kränger Emmaljunga.vagnarna mer, de är inte gjorda för det. Ex Nitro går inte ens att köra så. De har inga vinterhjul att köpa till. De må vara smidiga men inte lika smidiga
  • enlitenbitkaka
    ängeln83 skrev 2010-11-11 09:08:14 följande:
    Fast jag har haft båda vagnarna och jag tycker Emmaljungan är smidigare än Buggan, jag har en Ozone. Hade vinterhjul till Buggan men jag tycker dom var kassa, blev bara svårstyrd och hopplöst med den kassa fjädringen som Buggan har.
    Ja alla har ju olika referensramar Men att buggan är mer mångsidig kommer man inte ifrån, om man ska gå i stan OCH på landet.
Svar på tråden Bugaboo eller emmaljunga?