• mummu

Byta kläder när man kommer hem från dagis

jag byter inte ens om de är skitiga, jag tvättar bara bort fläckarna. Tänk av mycket skit det är i tvättmedel, vad mycket miljö som skulle sparas om alla gjorde så, samt kläder, har ni tänkt på vilken misshandel kläderna får i tvättmaskinen?

• mummu
    Isabelsmamma skrev 2010-11-10 22:17:32 följande:
    Men herregud! skrämmande att det är så många som inte byter kläder på sina barn efter dagis! jag blir väldigt förvånad! inte konstigt att barne är sjuka så mycket, bakterierna sprids runt, speciellt genom strumpor och tröjor som barnen torkar snor på! Jag byter alltid kläder på min dotter när hon kommer hem och tvättar av henne med en våtservett om hon nu inte vill tvätta sig själv, det funkar jättebra och hon är mycket mindre sjuk nu än tidigare
    Våtservetter...titta på innehållsförteckningen på dem du. Sluta använda dem för din dotters skull. De är farligare än påhittade bakterier på kläder
  • mummu
    busmamma skrev 2010-11-11 08:53:09 följande:

Jag byter ALLTID sockar och ibland övriga kläder direkt i hallen när vi kommer hem från förskolan, sockarna brukar ju vara alldeles mörka på undersidan!
     Blir, som vanligt, förvånad när jag läser här på FL och inser hur många snuskpellar det finns därute...

jag blir förvånad när jag ser hur dumma fol är, som anser att tvättmedel är nytttigare än vanlig smuts
Svar på tråden Byta kläder när man kommer hem från dagis