• lillabebben

Byta kläder när man kommer hem från dagis

Svärmor var här igår och blev aldeles förskräkt när jag inte bytte kläder på dottern, 1år och 10 månader, när hon kom hem från dagis. Hon var inte smutsig eller så utan hade bara samma kläder som hon haft under dagen på dagis. Svärmor tyckte att jag ju självklart måste byta  när hon kommer hem så jag får bort all smuts och baciller ( har en liten bebis hemma också och hon kan ju bli smittad...). Hur gör ni? Byter ni alltid till hemmakläder efter dagis? Jag byter om hon är smutsig och skulle det gå kräksjuka eller så skulle jag också byta men annars ser jag ingen anledning att byta bara för att???

• Svar på tråden Byta kläder när man kommer hem från dagis
  • kmp

Så länge hon är ren byter jag inte kläder på henne när vi kommer hem från dagis.

• Toddes mamma

Ja, vi byter alltid när vi kommer hem.

• La Lola

Skulle aldrig byta rena kläder så näe....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Frontline

Är han inte blöt eller smutsig finns ingen anledning att byta tycker jag...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • trollmammsis

Nej vi byter inte då vi kommit hem däremot så åker  kläderna i tvätten på kvällen.

• Pickeli

Nej jag byter aldrig, väldigt få bakterier överlever på ytor på det sättet så jag anser inte att det finns någon anledning till oro.

Däremot så byter jag om han är enormt skitig och smutsig. Men oftast då direkt till pyjamas eftersom jag hämtar sent!

Google it!
  • idipidi77

Vi byter oftast, samt tvättar händerna noga. Vi har iof väldigt infektionskänsliga barn som aldrig någonsin haft en "vanlig" förkylning utan alltid utvecklar mer allvarliga saker. 

Jag tycker man ska göra som man vill!  

• Bellbox

Dottern vill själv byta av någon anledning (trotsig snart 3 åring )
    Vi tvättar alltid händerna i alla fall när vi kommer hem...

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • trollmammsis
    Bellbox skrev 2010-11-10 14:22:42 följande:
    Dottern vill själv byta av någon anledning (trotsig snart 3 åring )
    Vi tvättar alltid händerna i alla fall när vi kommer hem...
    Det gör iofs min 4 åring med    ja händerna är ett MÅSTE! (spelar ingen roll var vi varit)
Svar på tråden Byta kläder när man kommer hem från dagis