• AnnikaR

Byta kläder när man kommer hem från dagis

Finesse skrev 2010-11-12 08:57:21 följande:
    Vi byter kläder på dottern och tvättar av henne när hon varit på förskolan.. men det är för att jag har sån fruktansvärd fobi för magsjuka så jag vill inte ha in det i huset.. Även fast jag vet att vi kommer att få det ändå men just då känns det bättre att göra så.. för mitt psyke

Men nu jobbar jag bara halvtid så hon går bara mån och fre 15.30-17.15 å då är dom mest bara ute så då behöver hon inte byta kläder..

Kan oxå säga att en stor anledning till att hon inte får gå på förskola när bebis kommer är just att j*vla smittor som finns där..
    Kanske dax att ta tag i din fobi? För det låter som du hindrar ditt barn....
    Har själv en kräkfobi som jag nu försöker jobba bort eftersom jag inser att jag skulle
    kunna hindra mitt barn från att vara just barn med vad det innebär, som tex hålla det hemma
    osv.
  • AnnikaR
    AnnikaR skrev 2010-11-12 13:29:40 följande:
    Kanske dax att ta tag i din fobi? För det låter som du hindrar ditt barn....
    Har själv en kräkfobi som jag nu försöker jobba bort eftersom jag inser att jag skulle
    kunna hindra mitt barn från att vara just barn med vad det innebär, som tex hålla det hemma
    osv.
    Finess, jag hoppas att du inte tror att jag anklagar dig utan det var mer menat som ett tips/råd.....
  • AnnikaR
    Finesse skrev 2010-11-12 20:05:46 följande:
    Hon är inte ens tre år ännu så jag tycker inte heller hon har sånt stort behov att behöva vara på förskolan jämt å ständigt.. jag väljer att ha båda mina barn hemma.. sen att en anledning är att jag inte vill ha hem massa sjukdomar är ju en anledning.. men det finns många fler.
    Ok jag förstår!

Jag håller med om att de inte behöver vara på dagis länge osv när de är så små. Dock lät det som om anledningen att hon inte var där var pga av magsjukan och det var därför jag "reagerade".
    Jag har inte sonen där långa dagar och kan hålla honom hemma vid 12 dagar osv, men tänker mig för så att jag inte håller honom hemma pga av min fobi eftersom det då går ut över honom.... 
Svar på tråden Byta kläder när man kommer hem från dagis