• pojkens

Byta kläder när man kommer hem från dagis

gud, varför skulle man byta kläder?? ok, om de är blöta eller leriga/sandiga. är det fläckar på tröjan skiter jag i, då gör det ju mindre när han käkar middag. sen när det är läggdags åker kläderna i tvättkorgen isåfall, inte innan dess.

och till inlägget om att någon skulle kunna tagit på kläderna: klart att någon tar på kläderna! de busar, kramas, pussas och snorar och hostar på varandra. Men barnet har ju redan fått alla bacillusker av att bara vara där, inte av att någonting fastnat på tröjan och sedan hoppar upp i munnen!  

det blir ju bara en massa extraarbete att byta kläder, smittan kommer man inte undan för det!  

• pojkens
    Carniwhore skrev 2010-11-12 12:27:51 följande:
    Både jag och pappan byter när vi kommer hem så lilleman kommer nog också få byta när han börjat dagis.
    Jag byter även strumpor flera gånger om dagen :)
    du har inte funderat på att det kanske är lite over the top att byta strumpor flera gånger om dagen? ;) 
  • pojkens
    ploten skrev 2010-11-15 13:07:39 följande:
    Vår kille drar alltid av sig alla kläder själv och är nakenfis resten av dagen (förutom när vi äter, då tvingar vi honom att ha kalsonger). Men det handlar alltså inte om några funderingar kring baciller och smuts - vår kille föredrar att vara naken, helt enkelt!
    haha. skönt. tror vår son är lite sådan med, men jag tycker det är lite för kallt inomhus för att gå runt naken :)
Svar på tråden Byta kläder när man kommer hem från dagis