• Gunnell

Hård i magen av ersättning :(

Upptäckte i morse att min 6-dagars bebis var hård i magen. Bajset var i form av en kula. Han verkar nöjd och glad än så länge men jag blir orolig! Någon som har några tips? Han har fått babysemp de första 3 dagarna, sedan bytte vi till NAN (pulver och färdigblandad). 

Jag kom inte igång med amningen och fick världens dåliga samvete när jag såg att han var hård i magen :(

• Svar på tråden Hård i magen av ersättning :(
  • Gunnell

Min mamma är bvc-distriktssköterska, frågade henne nu och fick råd! Hoppas att det ska fixa sig. Han får inte få ont :( 

• Modgun

Du kan testa semper bifidus eller ha i lite messmör i varje flaska.
    Det fungerar utmärkt här.

• Nesss
    Modgun skrev 2010-11-11 09:58:53 följande:
    Du kan testa semper bifidus eller ha i lite messmör i varje flaska.
    Det fungerar utmärkt här.
    Ha inte messmör i flaskan, det innehåller endel salt som inte rekomemderas att ge till en bebis under 4 månader. Men rapsolja kan du skvätta i lite
  • La Lola
    Göllet skrev 2010-11-11 10:31:02 följande:
    Ha inte messmör i flaskan, det innehåller endel salt som inte rekomemderas att ge till en bebis under 4 månader. Men rapsolja kan du skvätta i lite
    Men du som verkar ha koll, var finns allt salt? Det har jag alltid undrat....o hur mycket är det?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Modgun
    Den mängd man har i är INTE farlig. Den är såpass liten den mängden messmör så det är som skrivet inte farligt.
  • Nesss
    La Lola skrev 2010-11-11 10:32:20 följande:
    Men du som verkar ha koll, var finns allt salt? Det har jag alltid undrat....o hur mycket är det?
    Jadu om jag ändå visste...
  • Modgun
    Konstigt att bvc läkaren rek messmör. Så hade det varit dåligt med messmör så hade hon nog sagt det.
Svar på tråden Hård i magen av ersättning :(