• Vaniljkex

Tips tack!

Bajsa pa pottan tar langre tid att lara sig enligt var "bvc" tant, man ska ha pottor overallt, och satta dem en stund efter varje maltid, var tipset jag fick nar var dotter, som kissade finfint i pottan, envisades med att bajsa i trosorna. Nu ar det knappt tre mander sedan vi borjade med pottan, och det hela borjar satta sig pa riktigt. Hon har inte bajsat i brallan pa sakert tva manader, men det foljdes av en period av forstoppning, vilket ar valdigt vanligt enligt var doktor, och som tack och lov verkar ha gett med sig nu. Nu har hon bajsat 4 av de senaste 5 dagarna. Jag ar lattad! Dottern ar nu 2.5 ar, kan tillaggas.

• Vaniljkex
    Ecthalia skrev 2010-11-11 16:01:05 följande:
    min är 2 :) Menar du att det är vanligt att de blir hårda i magen efter att de börjat med pottan..? Det låter ju jättekonstigt. Vad skulle det bero på?
    Det beror pa att det tar tid att lara sig signalerna och agera korrekt. De forsta dagarna utan bloja ville dottern ga pa pottan for att bajsa en massa ganger, men det kom bara en prutt vid de flesta tillfallen. Hon kunde val inte kanna skillnad, och det gjorde henne lite besviken tror jag, att det inte kom nagot alltsa, sa till slut struntade hon i pottan nar det tryckte pa, och det hamnade i trosorna istallet nar det var bajs pa g. Doktorn sade oxa att i den har aldern borjar det bli spannande att kontrollera kroppen, t ex halla inne bade kiss och bajs langre an vad som ar bekvamt for oss vuxna, som ett steg i utvecklingen. Men det behover ju inte handa alla. Jag svor flera ganger over pottraningen, eftersom hon innan dess gjorde vad hon skulle varje dag. Men nu verkar ju iaf polletten ha trillat ner. Vi har haft ett tiotal olyckor med kissiga byxor oxa, speciellt nar vi har varit hos andra, pa museum etc. Vart att tanka pa for packningen nar ni gar ut. En hopfallbar potta ar en lysande investering. Vi har en Potette liggande i vagnen, kanske finns i Sverige oxa?
Svar på tråden Tips tack!