• Här och nu

Låt barnen slippa er tobaksrök!

Flera trådar om alkohol är igång o det är fritt fram att ropa alkis åt den som njuter detta med måtta. Men inget om tobaksrök. Den utsätter ickerökare oftare än vad alkoholen ställer till problem. Era kommentarer om detta?

• Svar på tråden Låt barnen slippa er tobaksrök!
  • Här och nu
    Majsan70 skrev 2010-11-12 13:54:52 följande:
    JAG vill slippa all tobaksrök. Blir skitdålig när folk kliver på lokalsnöret och är nyrökta. Blir jättedålig när nån tänder en cig nära mig.
    Rök är dåligt för ALLA!
    Stämmer. Jag är också superallergisk mot rök.
  • jådåsåatt
    Här och nu skrev 2010-11-12 13:55:27 följande:
    Ingen röker nära mina barn o helst skulle jag kräva att man tvättade händer o borstade tänder efteråt. Men har varit för feg hittills. Och absolut ingen rökning inne i vårt hem.
    Fast det finns väl ingen med hjärnan i behåll som röker inomhus? Det är ju vidrigt.
  • Här och nu
    jådåsåatt skrev 2010-11-12 13:56:43 följande:
    Fast det finns väl ingen med hjärnan i behåll som röker inomhus? Det är ju vidrigt.
    Nej, kanske hjärnan inte är i behåll, men det är inte ovanligt att folk tillåter rökning under fläkten eller i köket med fönstret öppet. För att inte tala om i andra länder. Sverige är unikt med sina rökförbud. Min svärmor rökte inomhus tills vi fick barn 2002.
  • Majsan70
    jådåsåatt skrev 2010-11-12 13:56:43 följande:
    Om du bara visste hur många som röker inne! Jag märker av det jättemycket under mitt jobb som uska i hemtjänsten. Fruktansvärt att gå in i dessa hem o sen må apdåligt o försöka proppa i sig mediiner för att fungera.
  • tideloo

Jag anser att tobak ska inte användas i närheten av barn!alkoholen ja ett glas vin t maten kanske,men anser att under den tid barn är vakna ska de inte behöva se sina föräldrar bli förändrade så som man faktiskt blir av alkohol! Allt i lagom mängder!
    Men barnen ska inte vara delaktiga
    Idet!så tycker jag!

• Här och nu
    Majsan70 skrev 2010-11-12 14:04:09 följande:
    Om du bara visste hur många som röker inne! Jag märker av det jättemycket under mitt jobb som uska i hemtjänsten. Fruktansvärt att gå in i dessa hem o sen må apdåligt o försöka proppa i sig mediiner för att fungera.
    Då hade jag krävt att bara jobba hos icke-rökare. Den rätten har man. Eller försökt byta jobb.
  • Majsan70
    Här och nu skrev 2010-11-12 14:09:36 följande:
    Då hade jag krävt att bara jobba hos icke-rökare. Den rätten har man. Eller försökt byta jobb.
    Är lite svårt att ställa de kraven om man vill att dagen skall gå ihop någorlunda. Byta jobb...aldrig jag gör det jag allra helst vill faktiskt. bytte tom från ett mycket välbetalt jobb för att gör adet här.

Men det jag ville få fram var att MÅNGA röker inomhus...och på sina balkonger så det kommer in rök i de rökfria hemmen...ännu värre tycker jag.
  • Här och nu
    Majsan70 skrev 2010-11-12 14:11:31 följande:
    Är lite svårt att ställa de kraven om man vill att dagen skall gå ihop någorlunda. Byta jobb...aldrig jag gör det jag allra helst vill faktiskt. bytte tom från ett mycket välbetalt jobb för att gör adet här.

Men det jag ville få fram var att MÅNGA röker inomhus...och på sina balkonger så det kommer in rök i de rökfria hemmen...ännu värre tycker jag.
    Man har ändå den rätten. Chefen får fixa det. Vill man inte kräva det får man ju stå ut, om man inte vill byta jobb.
  • 8Viola2
    Här och nu skrev 2010-11-12 13:51:05 följande:
    Fast du blir inte berusad på 2 glögg heller.
    Nej lite mer än så krävs det nog
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • Majsan70
    Här och nu skrev 2010-11-12 14:15:29 följande:
    Man har ändå den rätten. Chefen får fixa det. Vill man inte kräva det får man ju stå ut, om man inte vill byta jobb.
    Fast nu handlade det inte om det. Jag vet mina rättigheter...men väljer att inte byta eftersom min arbetsdag inte skulle se OK ut då...och det gör den inte för nån annan heller som går dit föressten. Det handlade fortfarande om att MÅNGA röker INNE!
Svar på tråden Låt barnen slippa er tobaksrök!