• Här och nu

Låt barnen slippa er tobaksrök!

Flera trådar om alkohol är igång o det är fritt fram att ropa alkis åt den som njuter detta med måtta. Men inget om tobaksrök. Den utsätter ickerökare oftare än vad alkoholen ställer till problem. Era kommentarer om detta?

• Svar på tråden Låt barnen slippa er tobaksrök!
  • Här och nu
    Majsan70 skrev 2010-11-12 14:18:51 följande:
    Fast nu handlade det inte om det. Jag vet mina rättigheter...men väljer att inte byta eftersom min arbetsdag inte skulle se OK ut då...och det gör den inte för nån annan heller som går dit föressten. Det handlade fortfarande om att MÅNGA röker INNE!
    Tål ändå att påpekas.
  • Majsan70
    Här och nu skrev 2010-11-12 14:20:42 följande:
    Tål ändå att påpekas.
    Och jag anser att det fortfarande inte är relevant.
  • Posh

Min kommentar till detta är att det är ingen tävling, two wrongs don´t make a right och så vidare.
    Att bli förpestad med passiv rökning är inte trevligare, mer hälsosamt, eller mindre skadligt än att bli känslomässigt ärrad av fulla vuxna då man är barn.

• Dr Mupp
    jådåsåatt skrev 2010-11-12 13:56:43 följande:
    Fast det finns väl ingen med hjärnan i behåll som röker inomhus? Det är ju vidrigt.
    I min vänskapskrets finns två som röker inne med barn. Mina föräldrar röker inne, de tror seriöst att fläkten hjälper. De rökte inne även när ygsta syskonet var diagnosterad med astma.

Fast det är klart jag har inga belägg på att de har hjärnan i behåll förståss.

Jag tycker fruktansvärt synd om de barn som växer upp med inomhusrökande föräldrar. När jag växte upp med det så var det ju ändå socialt acceptabelt, men nu är det ju inte det och barnen drabbas dubbelt. Inte nog med att de får dra ber skiten i lungorna med allt vad det innebär så blir det ju märkta tack vare att de hela tiden stinker rök.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Här och nu

Finns väl faktiskt fler barn med astma idag än när många rökte inne, men astma har ju andra orsaker o förbättras ju inte av rökning. Dock borde man anmäla varje förälder som röker inne eller som inte borstar tänder o byter kläder efter att ha rökt. Jag menar det.

• dessan59

ja rökare är egotrippade. jag avskyr rök, men har arbetat inom hemtjänsten. och var tvungen att knalla in i deras gaskammare.OBS villl tilllägga att det var på 90-talet, det är säkert ny regler nu, som tur är.men vill inte ha rök på mig mig, var jag än står.

• VirrigaVerna

Det är väl lika illa att utsätta barn för rök som det är att supa sig apfulla med barnen i närheten?

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Här och nu

Många barn utsätts för rök dagligen. Få föräldrar är apfulla dagligen.

• VirrigaVerna
    Här och nu skrev 2010-11-14 09:40:11 följande:

Många barn utsätts för rök dagligen. Få föräldrar är apfulla dagligen.

Precis min mening
    Att utsätta sina barn för rök dagligen är absolut mera skadligt än att ta ett glas glögg vid jul. Däremot så är det inte bra för något barn att behöva se sina föräldrar drängfulla.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden Låt barnen slippa er tobaksrök!