• Anonym

Tips på romantik

Hur ska jag vara romantisk för min kille? Vad är romantiskt, vi har knappt några pengar, så dyra saker är uteslutna.

Han är 23 år gammal.
    Hans hobbyer är snowboardåkning (han äger dock ingen nu)
    Dataspel - WoW, HoN (känns inte som att man kan göra nått romatiskt där)
    Att sjunga kareoke typ, spela instrument knagligt :D
    Träning (dock ej romantiskt, han gymmar inte med mig)
    Vi gillar lite olika musik, olika filmer förutom fantasy det gillar vi båda.
    han läser gärna Manga och tittar på Anime, jag med, ritar gör jag gärna med.
    Vi har inte så många gemensamma vänner, han har sina och vill inte bjuda med mig, och jag har mina och han vill inte vara med dem så mycket.
    Vi dricker inte ofta, när vi gör det är vi ibland tillsmamans men ibland dricker vi på olika håll.

Vill ni veta nått mer så fråga :)
    Ge gärna tips på romatiska aktiviteter, anledningen till att jag frågar är för att vi har blivit som mer och mer vänner, vi älskar varandra men vi gör aldrig nått romantiskt ihop, och detta måste ändras nu för annars så vet jag inte vart vi slutar.

• Svar på tråden Tips på romantik
  • Halkatla
    Anonym skrev 2010-11-12 15:58:05 följande:
    Hur ska jag vara romantisk för min kille? Vad är romantiskt, vi har knappt några pengar, så dyra saker är uteslutna.

Vi har inte så många gemensamma vänner, han har sina och vill inte bjuda med mig, och jag har mina och han vill inte vara med dem så mycket.
    Vi dricker inte ofta, när vi gör det är vi ibland tillsmamans men ibland dricker vi på olika håll.

Vill ni veta nått mer så fråga :)
    Ge gärna tips på romatiska aktiviteter, anledningen till att jag frågar är för att vi har blivit som mer och mer vänner, vi älskar varandra men vi gör aldrig nått romantiskt ihop, och detta måste ändras nu för annars så vet jag inte vart vi slutar.
    Du skriver att ni är mer som vänner, men ni kan inte umgås tillsammans med gemensamma vänner. Det förbryllar mig lite. Har ni gemensamma livsmål och värderingar?

En romantisk gest kan ju till exempel vara att överraska honom. Jag vet inte exakt hur lite pengar du har, men varför inte röva bort honom och dra iväg honom till en biljard- eller bowlinghall? Där kan man ju både tävla lite och prata om allt mellan himmel och jord och bygga upp en erotisk spänning för en mysig kväll hemma.
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Dieselmom

Ojdå, vilken knepig relation ni verkar ha...lite som syskon? Det är ju bra att vara vänner, men han verkar ju inte anstränga sig för att ha en kärleksrelation... har ni det bra egentligen? Träffas ni ngt? Pratar ni med varandra? Hur gammal är du själv?

Romantiska saker:
    1. Överraska honom med tända ljus, god middag eller efterrätt, sätt igång TVn och sjung Singstar ihop en kväll eller ngt!

2. Rita en Manga-figur som föreställer honom och ge det till honom, kanske med en pratbubbla om hur mkt han betyder för dig? 

3. Överraska honom med en "fest"/tillställning där du bjudit några av dina vänner och några av hans vänner.

4. Bjud ut honom på en trippeldejt, med ett par ur din vänskapskrets och ett par ur hans.

Bara några ideér... 

• Anonym
    Halkatla skrev 2010-11-12 16:05:46 följande:
    Du skriver att ni är mer som vänner, men ni kan inte umgås tillsammans med gemensamma vänner. Det förbryllar mig lite. Har ni gemensamma livsmål och värderingar?

En romantisk gest kan ju till exempel vara att överraska honom. Jag vet inte exakt hur lite pengar du har, men varför inte röva bort honom och dra iväg honom till en biljard- eller bowlinghall? Där kan man ju både tävla lite och prata om allt mellan himmel och jord och bygga upp en erotisk spänning för en mysig kväll hemma.
    Vi har några gemensamma vänner, men inte många. sen känner jag ju hans vänner men jag skulle aldrig kunna umgås med dem själv. Vi har gemensamma livsmål jaa, och vi har ganska lika värderingar iaf i de flesta saker. När vi är hemma så umgås vi som vänner menar jag, vi sitter ochspelar data, vi äter middag, vi tränar. På helgerna sitter vi och tittar på serier ihop som vi följer, vi sjunger ihop ibland. typiska vänskapsgrejer. Vi kysser sällan varandra, vi säger jag älskar dig några gånger per dag, men det KÄNNS sällan. Vi har nästan aldrig sex. Och jag vill inte hoppa till att ha sex helelr för om vi inte har mellansteget romantik så blir det som ett kk förhållande ungefär.

Jo bowling skulle väl fungera antar jag, vi har bowlat ganska många gånger ihop tidigare, då med min familj oftast. Man kanske ska göra det ensamma då :)
  • Anonym (=))

enligt mig så e det romantiskt att bara ha årdnat lite mat  dukat med ljus o kanske vin innan min man kommer hem o det e uppskattat ovasätt om jag gör en stek eller bara korv o pasta

iblan när han kommer hem har jag årdnat ett bad för oss båda =P

i dag bakar jag en socker kaka där det ska stå hur mycket jag älskar honnom på

jag älskar när han kommer hem o ger mig en helkropps masarge eller bara låter mig ilgga i badet o bli om pysslad med söta ord han säger genom dörren

eller en skattjakt  med pappersbitar som står något gilligt på o som skatten kan vara en puss eller något annat =)

vi har både barn o fattigt ställt just nu men med lite fantasi kan man göra mycket

• Anonym (=))

förlåt för stavningen =P men inte det lätaste att hålla koll på med busungar som far runt =P

• N1an

Picknick på vardagsrummet med tända ljus
    En dusch då du tvättar honom och sedan massage med olja
    Stänga av TV, dator och telefoner och bara prata över ett glas vin
    Spela spel
    Beställa bord på en restaurang, skicka sms till honom vad han ska ha på sig och en mötesplats. Men inte tala om vad ni ska göra.

• Flickanx2

Min kille friade till mig i teve;) Kolla på reprisen i kväll (kanal5 kl 19)...det är romantik för mig. Visserligen friar han inte förrän i nästa program men han är romantisk ändå på ett lite klumpigt sätt, tycker jag. Fast han tycker själv att han är världens minsta romantiker:)

128
  • Anonym
    Dieselmom skrev 2010-11-12 16:13:12 följande:
    Ojdå, vilken knepig relation ni verkar ha...lite som syskon? Det är ju bra att vara vänner, men han verkar ju inte anstränga sig för att ha en kärleksrelation... har ni det bra egentligen? Träffas ni ngt? Pratar ni med varandra? Hur gammal är du själv?

Romantiska saker:
    1. Överraska honom med tända ljus, god middag eller efterrätt, sätt igång TVn och sjung Singstar ihop en kväll eller ngt!

2. Rita en Manga-figur som föreställer honom och ge det till honom, kanske med en pratbubbla om hur mkt han betyder för dig? 

3. Överraska honom med en "fest"/tillställning där du bjudit några av dina vänner och några av hans vänner.

4. Bjud ut honom på en trippeldejt, med ett par ur din vänskapskrets och ett par ur hans.

Bara några ideér... 
    Jag är 21 år. Nja syskon skulle jag väl inte påstå, vi brukar ju ligga och mysa i soffan och kramas framför en film väldigt ofta. Men vi har sällan sex och detta stör mig, samt att jag vill ha mer närhet överhuvudtaget, och han vill ha mer med men han vill inte ha sex bara tjolajopp utan han vill ha spänning som leder fram till det. Vilket jag tuycker är svårt att skapa med honom, han brukar stöta bort mig ibland, och jag stöter bort honom om vi ska mysa ibland för det blir så varmt. Pratar gör vi väl, iaf minst om nått viktigt varje dag, och en massa babbel med bara.

Tack för bra förslag :) Hans kompisar är mest siglar bara, det enda paret han känner är killen ovän med min bästa killkompis :P så trippelmiddagen funkar inte med dem, men man kanske kan ordna med andra vänner.
    Helt ärligt så har vi det bättre när det är vänner här, för då verkar vi anstränga oss mer. När vi träffades så delade vi bostad med en gemensam kompis,och varje gång den kompisen kommer förbi så känns det som att det är vi tre igen omch vi är mycket mer romatiska.
  • Halkatla

Känns det verkligen i hjärteroten att det är just han som är dina framtida barns far? Känns det rätt när du tänker dig att fira hans 64-årsdag?

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Anonym
    Anonym (=)) skrev 2010-11-12 16:20:07 följande:
    enligt mig så e det romantiskt att bara ha årdnat lite mat  dukat med ljus o kanske vin innan min man kommer hem o det e uppskattat ovasätt om jag gör en stek eller bara korv o pasta

iblan när han kommer hem har jag årdnat ett bad för oss båda =P

i dag bakar jag en socker kaka där det ska stå hur mycket jag älskar honnom på

jag älskar när han kommer hem o ger mig en helkropps masarge eller bara låter mig ilgga i badet o bli om pysslad med söta ord han säger genom dörren

eller en skattjakt  med pappersbitar som står något gilligt på o som skatten kan vara en puss eller något annat =)

vi har både barn o fattigt ställt just nu men med lite fantasi kan man göra mycket
    Jo nu när du säger det, helt oromantisk kanske jag inte är. Jag brukar baka kladdkaka till han när han är sugen bara för att han vill. Bada gjorde vi förut ihop men sällan nu, kanske ska göra det ikväll redan då :) Så kanske jag kan fixa oljor och ge han en helkroppsmassage en annan dag. Måste googla massagetips då, för jag är inte bra på att massera. Middagarna kanske man kan göra mer romantiska än vad de är nu. kanske ska börja med att städa upp i köket nu så att vi har nått fint att se på under middagen, istället för disk!!
Svar på tråden Tips på romantik